هاست چیست؟ + توضیح اصطلاحات میزبانی وب به زبان ساده

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

هاست چیست؟ + توضیح اصطلاحات میزبانی وب به زبان ساده

هاست چیست؟ + توضیح اصطلاحات میزبانی وب به زبان ساده

هاست چیست؟ هاست (Host) که از آن به میزبانی اشتراکی در اینترنت فارسی یاد می شود و در برخی سایت ها هم به آن هاستینگ و یا Hosting می گویند یکی از مفاهیم ساده و پایه برای افرادی است که میخواهند وارد جهان اینترنت شوند و سایت و یا فروشگاه خود را میزبانی کنند. هاست خود معنی میزبان را دارد ولی نباید آن را با سرور مجازی و سرور اختصاصی اشتباه گرفت چرا که تفاوت های زیادی در آن ها وجود دارد. در حال حاضر حتی در شرکت های ایرانی هاست های مختلفی ارائه می شود که تمامی نیاز های کاربرانی که میخواهند با حداقل هزینه و بودجه کم وارد کسب و کار اینترنتی شوند که در ادامه به معرفی آن ها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید

برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

هاستینگ یا Hosting چیست؟

هاست را می توان به یک فضای ذخیره سازی اطلاعات سایت ها و فروشگاه های اینترنتی دانست که در بستر اینترنت و در سخت افزاری به نام سرور میزبانی می شود. اگر به خرید هاست نیاز دارید یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب هاست زبانی است که سایت شما با آن نوشته شده است. هر وب سایت اینترنتی چه بزرگ باشد و چه کوچک بر اساس یکی از زبان های برنامه نویسی متداول نظیر PHP – ASP – Java و … نوشته می شود.

هاست چیست؟ + توضیح اصطلاحات میزبانی وب به زبان ساده

برای مثال در حال حاضر بیشتر سایت های اینترنتی که با هزینه پایین می خواهند کار خود را شروع کنند از سیستم مدیریت محتوای وردپرس WordPress برای سایت خود استفاده می کنند که بر اساس زبان PHP نوشته شده است. تمامی سایت ها تعدادی تصویر و فایل های اجرایی با فرمت های مختلف دارند که لازم است این فایل ها در محلی که به اینترنت به صورت ۲۴ ساعتی دسترسی دارد و سرعت اینترنت بالایی دارد میزبانی شود تا امکان دسترسی ۲۴ ساعته به سایت و محتوای آن را مهیا کنند. به این محل مرکز داده یا دیتاسنتر گفته می شود.

هاست اشتراکی Shared Web Hosting چیست؟

یکی از پر طرفدارترین سرویس های هاست را می توان هاست اشتراکی و یا Shared web Hosting دانست. این سرویس ها به صورت اشتراکی ارائه می شوند، این به این معنی است که منابع سرور میزبان بین سایت هایی که بر روی آن میزبانی می شود تقسیم می شود و با این تکنولوژی، امکان میزبانی چندین سایت بر روی یک سرور مهیا می شود. هاست های اشتراکی در میان هاست های مختلف از کمترین هزینه برخوردارند و همین موضوع باعث جذب طرفداران زیاد در آن ها شده است. البته این هاست ها همانطور که اشاره کردیم به دلیل اشتراکی بودن منابع بین چندین سایت، صرفا برای سایت های کم بازدید و نو پا کاربرد دارند و در صورتی که سایت پر بازدیدی دارید به دنبال هاست های اختصاصی تر بروید.

هاست رایگان Free Host چیست؟

هاست رایگان خدماتی است که اغلب برای تبلیغات و جذب مشتری و یا فراهم کردن امکان تست هاست قبل از اقدام به خرید به مدت محدود، توسط برخی از شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی به کاربران جدید ارائه می شود. البته نباید انتظارات زیادی از هاست رایگان داشته باشید چرا که منابع و امکانات محدودی دارد و بیشتر برای آشنایی با خدمات هر شرکت ارائه می شود. در صورتی که سایتی دارید که هر روز کاربران متعددی به آن مراجعه می کنند بهتر است به دنبال هاست با منابع بالاتر باشید.

هاست نمایندگی Reseller Hosting چیست؟

هاست نمایندگی را می توان بسته ای از هاست های مختلف دانست که شما می توانید به عنوان نماینده از شرکت میزبان به فروش برسانید. در این خدمات شما می توانید بی واسطه هاست های مشتریان خود را با منابع مختلف از شرکت ارائه دهنده بخرید و بدون اینکه اسمی از شرکت میزبان برده شود به مشتریان خود از سمت خود با قیمت بالاتر به فروش برسانید. این سرویس برای شرکت های طراحی سایت که مشتریان متعددی دارند بسیار کاربردی است و نیازی نیست که دیگر این شرکت ها خود را درگیر مدیریت سرور و مشکلات آن کنند. در صورتی که تجربه مدیریت سرور مجازی را داشته باشید شاید خرید سرور مجازی هم راهکار مناسبی برای شما باشد.

هاست اختصاصی Dedicated hosting چیست؟

میزبانی اختصاصی نوعی از میزبانی است که میزبانی تنها یک سایت بر روی یک سرور مجازی و یا سرور اختصاصی صورت می گیرد. این نوع میزبانی بهترین نوع و البته گران قیمت ترین نوع میزبانی است و مخصوص سایت و فروشگاه های اینترنتی پر بازدید و پر کاربر است که می خواهند یک سرور مجازی و یا اختصاصی را به صورت مدیریت شده از شرکت های میزبانی تهیه کنند. هزینه مدیریت این سرویس ها هزینه خیلی زیادی نیست و اکثر شرکت های متوسط تا بزرگ می توانند به راحتی این هزینه ها را پرداخت کنند. البته هزینه مدیریت سرور در صورتی که نیاز به استخدام مدیر سرور وجود داشته باشد هم به مراتب بیشتر است و این انتخاب ، اقتصادی تر و مناسب تر خواهد بود.

هاست چیست؟ + توضیح اصطلاحات میزبانی وب به زبان ساده

هاست ابری یا Cloud Hosting چیست؟

هاست ابری یا میزبانی ابری نوعی از هاستینگ اشتراکی است که مدیریت منابع بهتری نسبت به میزبانی های معمولی دارد و اطلاعات سایت ها در شبکه ای از سرور های مختلف میزبانی می شود. این نوع هاستینگ از تکنولوژی های به روز و مدرن بین المللی استفاده می کند و خدمات نوینی را به کاربران خود ارائه می دهد. یکی از خدمات دیگری که در این سرویس ها ارائه می شود امکان ارتقا منابع سایت به صورت لحظه ای است. در این سرویس ها بدون نیاز به داون تایم و یا تغییر سرویس و پلن آن، تغییر منابع صورت می پذیرد و در برخی از سرویس ها امکان انتقال اطلاعات بین کشور های مختلف نیز وجود دارد.

هاست لینوکس Linux Hosting چیست؟

هاست لینوکس یکی از پرطرفدارترین انواع هاست است که بر پایه سیستم عامل لینوکس و کنترل پنل های معروفی نظیر Direct Admin و CPanel ارائه می شود. ای ننوع هاست هم قیمت مناسبی دارد و هم انعطاف بالایی. لینوکس یک سیستم عامل کد باز و رایگان است که برخلاف ویندوز استفاده از آن هزینه های راه اندازی و نگاه داری را تا حد زیادی کاهش می دهد. لینوکس از بیشتر زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند و این امر یکی از علت های پرطرفدار بودن آن است. از معروفترین هاست های تحت سیستم عامل لینوکس می توان به هاست وردپرس و هاست جوملا اشاره کرد. البته در صورتی که بخواهیم بر اساس کنترل پنلی که برای مدیریت سایت بر روی آن ها نصب می شود این هاست ها را تقسیم بندی کنیم از مهم ترین آن ها می توان به هاست دایرکت ادمین و  هاست سی پنل اشاره کرد.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 14 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع