چرا کاربران باید RAM و CPU اضافی برای سرور بخرند؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

چرا کاربران باید RAM و CPU اضافی برای سرور بخرند؟

چرا کاربران باید RAM و CPU اضافی برای سرور بخرند؟

میزبانی VPS به دلیل قابلیت اطمینان و پایداری بالا، انتخاب ایده آلی برای بسیاری از مشاغل است. با یک سرویس میزبانی VPS که شامل تمام منابع است، می توانید وب سایت خود را به طور موثر مدیریت کنید و تجربه منحصر به فردی را برای بازدیدکنندگان خود ارائه دهید. اما وقتی کسب و کار شما رشد می کند، وب سایت شما ترافیک بیشتری را تجربه می کند و به برنامه های کاربردی بیشتری نیاز دارد. بنابراین عملکرد آن کندتر می شود و بارگذاری آن به زمان بیشتری نیاز دارد. در این صورت، برای عملکرد بهینه، باید RAM و CPU بیشتری برای VPS خود در نظر بگیرید.

برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

در حالی که برخی از افراد فکر می کنند RAM مهم است و برخی دیگر فکر می کنند CPU مهم است، اما باید بدانید که هر دوی آنها بر سرعت و عملکرد مناسب سرور شما تاثیر گذارند. در اینجا قصد داریم دلایل مهم بودن RAM و CPU اضافی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

رم چیست؟

RAM یا حافظه دسترسی تصادفی برای ذخیره داده های موقتی که باید CPU به آنها دسترسی داشته باشد استفاده می شود. همه برنامه ها مانند بازی ها، مرورگرها، تصاویر و غیره در هنگام راه اندازی از فضای ذخیره سازی شما در رم بارگیری می شوند. این به پردازنده اجازه می دهد تا در هر زمان به طور تصادفی به هر داده دسترسی داشته باشد. علاوه بر این، RAM مانند حافظه کوتاه مدت رایانه است که به رایانه اجازه می دهد اطلاعات را به سرعت دریافت کند. بنابراین، اگر عملیات‌های متعددی در سرور VPS شما انجام می‌شود، به رم بیشتری نیاز دارید تا اجازه دهید بهینه اجرا شود.

اگر رم خیلی کم دارید، سیستم شما به درستی پاسخ نمی دهد و سرور شما از کار می افتد. بنابراین، برای مقابله با چنین مشکلاتی باید مقدار رم مناسبی داشته باشید. معمولاً سروری که شامل Cpanel، Mail، MySQL، Statistics، فایروال، ایمیل‌های وب، ۲۰ تا ۳۰ دامنه و تجربه ترافیک کم تا متوسط است، برای عملکرد بهتر به ۲ گیگابایت رم نیاز دارد.

به همین ترتیب یک سرور با ۳۰ تا ۶۰ دامنه و ترافیک متوسط برای ارائه پایداری و کارایی بالا به ۴ گیگابایت رم نیاز دارد. وب سایت هایی که ترافیک بالاتری را به طور همزمان ملاقات می کنند، برای نتایج بهتر به ۸ گیگابایت رم نیاز دارند. به این ترتیب، می توانید تصمیم بگیرید که سرور شما به چه مقدار RAM برای بهبود عملکرد وب سایت شما نیاز دارد.

CPU چیست؟

CPU یا پردازنده واحد پردازش مرکزی سرور است که وظایف را پردازش می کند. معمولاً با اجرای دستورالعمل های واکشی از حافظه و ذخیره نتایج در حافظه کار می کند. بنابراین اگر CPU سرور شما سریعتر باشد، وب سایت شما سریعتر خواهد بود. از آنجایی که پردازنده اطلاعات را در RAM ذخیره و بازیابی می کند، باید بتواند اطلاعات را سریعتر مدیریت کند. حتی اگر رم کافی داشته باشید، پردازش شما بدون پردازنده سریعتر کندتر خواهد بود.

معمولاً سرور VPS شما شامل چندین CPU است و با پردازش سریع داده ها عملکرد کارآمدی را ارائه می دهد. اگر CPU بیشتر باشد، می تواند داده های بیشتری را ذخیره کرده و آنها را سریعتر پردازش کند. به این ترتیب، عملکرد کلی وب سایت شما به CPU بستگی دارد.

چرا به CPU اضافی نیاز دارید؟

CPU سرور برای بهبود عملکرد وب سایت شما مهم است. اگر سرور VPS شما دارای یک CPU کوچک باشد، به راحتی با درخواست های متعدد بازدیدکننده بارگیری می شود. این کار باعث کاهش سرعت وب سایت شما و افزایش زمان بارگذاری محتوا در زمانی که بازدیدکنندگان سعی می کنند به صفحه شما دسترسی پیدا کنند، می شود. بنابراین، اگر وب سایت شما روزانه ترافیک بالایی داشته باشد، اضافه کردن تعداد هسته های  CPU برای شما مفید خواهد بود.

نتیجه گیری

RAM و CPU دو جنبه اصلی هر سرور برای ارائه سرعت و عملکرد مناسب هستند. با مقدار رم کمتر، وب سایت های شما به درستی کار نمی کنند و پیام های خطا را به بازدیدکنندگان نشان می دهند. به طور مشابه، CPU با تعداد هسته های کم هم منجر به ایجاد پیام های خطا می شود. بنابراین، با افزودن RAM و CPU اضافی، می‌توانید به بازدیدکنندگان خود اجازه دهید به محتوای شما دسترسی داشته باشند.

شرکت توشن با ارائه انواع سرور مجازی و سرور اختصاصی در خدمت شما عزیزان می باشد. می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۹۹۶ با کارشناسان فروش ما در این شرکت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها بهره مند شوید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 6 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع