مزایای سیستم عامل لینوکس

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

مزایای سیستم عامل لینوکس

مزایای سیستم عامل لینوکس

این روز ها سرور های لینوکس و بالاخص هاست های لینوکس مخاطبان زیادی پیدا کرده اند که علت پر طرفدار بودن این هاست ها در مقابل هاست های مشابه ویندوزی را می توان ارزان بودن و مصرف کم منابع در این هاست ها دانست. یکی دیگر از مزایایی که حتما شما هم با آن آشنا هستید عملکرد خوب وب سرور های آپاچه و لایت اسپید بر روی سیستم عامل لینوکس است که پشتیبانی از php و سیستم های مدیریت محتوای فراگیری نظیر وردپرس و ووکامرس را مهیا کرده است. در صورت خرید هاست لینوکس شما از امکانات متنوعی با قیمتی بسیار ارزان برخوردار خواهید شد که در ادامه قصد داریم به معرفی اجمالی و بررسی مزایای سیستم عامل لینوکس بپردازیم.

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

همچنین در صورتی که  به فکر راه اندازی یک سرور مجازی جدید هستید، و هنوز به دنبال این هستید که بدانید چه سیستم عاملی به درد شما می خورد، لینوکس می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرید بهتر است این موضوع را بررسی کنید که چرا باید از لینوکس استفاده کنید و اینکه چه فاکتور هایی این سیستم عامل را محبوب و متمایز کرده است؟ در صورتی که قصد خرید سرور را دارید می توانید از سرور مجازی لینوکس توشن استفاده نمایید. سال هاست که استفاده از لینوکس بسیار رایج شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در اینجا شما را با مهم ترین مزایای استفاده از هاست تحت سیستم عامل سرور لینوکس آشنا خواهیم کرد.

 

لینوکس ارزان و مقرون به صرفه

صرفا به این دلیل که می خواهید بهترین هاست و سرور با سیستم عامل لینوکس را داشته باشید لازم نیست که ولخرجی کرده و هزینه زیادی را در ابتدای کار بپردازید. به عنوان یک مدیر کسب و کار حرفه ای لازم است نگران بودجه و هزینه ها باشید، مخصوصا در ابتدای کار. لینوکس یکی از بهترین انتخاب ها از نظر اقتصادی می باشد. استفاده از لینوکس که به صورت کد باز و یا همان open-source این امکان را به شما می دهد تا بتوانید به تمامی نرم افزار های مورد نیازتان ( ۹۹ درصد به صورت رایگان )  دسترسی پیدا کنید و بتوانید یک سیستم عامل کامل را چه از نظر هاست اشتراکی و چه از نظر سرور اختصاصی و یا مجازی داشته باشید.

 

کد باز و رایگان:

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از مهم ترین مزیت های لینوکس open-source بودن هسته سیستم عامل و  اکثر نرم افزارهایش است. لینوکس تنها سیستم عاملی است که برای کاربران خود نرم افزار های open-source را فراهم کرده است. این موضوع به این خاطر است که لینوکس متعلق به شخص و یا شرکت خاصی نیست بلکه یک سیستم اشتراکی است که هر کسی می تواند از آن استفاده کند، آنرا توسعه و ارتقا دهد و یا اینکه به اشتراک بگذارد.

 

امنیت بالا

در واقع هیچ سیستم عاملی نیست که بتواند به طور کامل از تمامی حمله های نرم افزاری در امان بماند. با این وجود لینوکس توانسته است در بزرگ ترین حملات سایبری هم در امان بماند. ماهیت open-source بودن به این معنی است که خرابی ها و ایراد های سیستم به سرعت یافت و تصحیح می شود. این در حالی است که برخی سیستم عامل های دیگر به اصطلاح in-house و یا افراد محدود و خاصی از کارمندان متکی هستند تا ایراد ها را بر طرف کند. برای مثال همانطور که خودتان هم می دانید شرکت های بزرگی نظیر Apple و Windows بیشتر مورد هدف هکر ها قرار می گیرند و در آنها رفع بعضی از مشکلات امنیتی ممکن است روز ها زمان ببرد.

 

قابلیت شخصی سازی بالا

در سال های اخیر انتقادات بسیار زیادی بنابر عدم امکانات مناسب و آسان شخصی سازی در سیستم عامل ویندوز ۱۰ مطرح شده است. امروزه سیستم عامل ها اطلاعات بسیار زیادی را در مورد کاربرانشان جمع آوری می کنند. برای برخی افراد این موضوع کارایی را بیشتر می کند و برای برخی افراد امنیت و محیط شخصی یا همان حفظ حریم خصوصی را از بین می برد. می توان گقت لینوکس اطلاعات بسیار کمی را از کاربران خود می گیرد به خصوص در زمینه اطلاعات شخصی! و از آنجایی که کلیه سیستم عامل های لینوکس دارای قابلیت کاستومایز کردن تا حد بالایی هستند است هر زمان که بخواهید می توانید از شر نرم افزار هایی که به آن ها اعتماد ندارید خلاص شوید و یا اینکه در زمان نصب سیستم عامل اصلا نرم افزار های متفرقه را نصب نکنید.

 

سادگی و استفاده آسان

برای توسعه دهندگان و دِوِلوپر های حرفه ایی، لینوکس پلتفورمی بسیار فوق العاده، ساده و کاربردی است. چرا که این سیستم عامل طوری برنامه نویسی و طراحی شده است که مانند سیستم عامل هایی مانند Apple و Windows نباشد. برنامه نویس ها می توانند با استفاده از کد های اصلی و از طریق منابعی نظیر  scratch یا  fiddle  تغییراتی را که می خواهند را بدون دردسر انجام دهند . تنها قانونی که وجود دارد این است که چیزی که می سازید باید رایگان و open-source باشد. همین!

 

سیستم عامل سبک و کم حجم

لینوکس تنها برای کامپیوتر و یا سرور با سخت افزار جدید کار آمد نیست، برای دستگاه های قدیمی تر نیز قابل استفاده است. اگر کامپیوتر شما قدیمی شده است، نگران نباشید با استفاده از این سیستم می توانید حتی بیشتر سیستم های تاریخ گذشته را نیز راه اندازی کنید.  یعنی شما می توانید سخت افزار های قدیمی را نیز مورد استفاده قرار دهید. شاید این موضوع برای بسیاری از کسب و کار ها مهم نباشد اما راهی است تا برنامه نویسان بتوانند اطلاعات خود را گسترش دهند.

 

انتخاب های زیاد

به طور کلی هنگامی که سیستم عامل هایی مانند Apple و یا Windows را انتخاب می کنید به طبع باید طبق دستور العمل خاصی عمل کنید. اینکه دِوِلوپر ها دقیقا چه نوع سیستم عامل هایی را انتخاب می کنند باید بر طبق اولویت ها باشد. در لینوکس فراهم بودن شمار زیادی از برنامه های رایگان به این خاطر است که بتوانید برنامه متناسب با نیازتان را انتخاب کنید. این در حالی است که Windows امکانات بسیار کمی را برای کاربرانش فراهم می کند.

 

سرعت بالا

درآخر به این موضوع اشاره می کنیم که یکی از بزرگ ترین مشکلات سیستم عامل ویندوز سرعت بسیار کم آن می باشد. فاکتور های بسیاری می تواند در این اتفاق سهیم باشد: Adware، spyware و همچنین سایر مشکلات و اجرای ناخواسته برنامه هایی که در پس زمینه رخ می دهند. البته مهم نیست که شما چه کاری را انجام می دهید، رجیستر داخلی که ویندوز استفاده می کند می تواند موجب کند شدن سیستم شود. لینوکس رجیستری ندارد از این رو این مشکلات در آنجا پیش نمی آید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 15 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع