تفاوت میزبانی اشتراکی با vps یا سرور مجازی چیست؟ کدام بهتر است؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

تفاوت میزبانی اشتراکی با vps یا سرور مجازی چیست؟ کدام بهتر است؟

تفاوت میزبانی اشتراکی با vps یا سرور مجازی چیست؟ کدام بهتر است؟

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که تفاوت میزبانی اشتراکی با سرور vps چیست؟ کدام بهتر است؟ در مقایسه بین میزبانی اشتراکی در برابر VPS چرا VPS انتخاب بهتری است؟ و سوالات زیادی از این قبیل. بسته به نیازهای افراد و شرکت ها، راه های مختلفی برای میزبانی وب سایت وجود دارد. برخی از سرویس میزبانی اشتراکی و سرور مجازی  برای انجام کارهای شخصی و برخی دیگر برای کسب وکار استفاده می‌کنند. این روز ها برای افرادی که نیاز دارند تا سایت یا فروشگاه یا حتی برنامه خود را به صورت آنلاین میزبانی کنند، دو گزینه محبوب وجود دارد.

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

یکی از آنها هاست اشتراکی است که در آن یک سرور فیزیکی هاست چندین سایت است و همه آن‌ها منابع را به اشتراک می‌گذارند. به طور کلی، این ارزان‌تر است. دومین آن سرور خصوصی مجازی یا VPS است که در آن هر حساب میزبانی وب نسبت به سیستم عامل خودش و فضای دیسک و پهنای باند جداگانه اختصاص داده می شود. البته این گزینه پیش روی شماست. وقتی این دو را با هم مقایسه می‌کنیم، به راحتی می‌بینیم که سرور مجازی اختصاصی یا VPS انتخاب بهتری است. در اینجا برخی از مزایای آن را ذکر می‌کنیم.


لزوم خرید از سایت‌ معتبر

در حالی که میزبانی اشتراکی کم هزینه‌ترین گزینه است، VPS می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد، ترفند اینه که بدونید به چه نوع میزبانی نیاز دارین. اکثر وب سایت‌های مبتدی و شخصی با ویژگی‌های میزبانی مشترک آماده می شن. اما اگر در حال راه اندازی یک فروشگاه آنلاین یا سایتی هستین که به احتمال زیاد از این امکانات اولیه پیشی می گیره، باید به امکانات مقیاس پذیر و شخصی سازی شده میزبانی VPS ارتقا پیدا کنین.از آنجا که VPS یک سرور مجزا برای هر یک از هاست های خود فراهم می کنه، می تونین هر تعداد وب سایت که می‌خواهید و نیاز دارین را راه اندازی و مدیریت کنین. در این کار هر گونه مشکلات رایج اشتراک گذاری سخت افزاری ممکنه هنگام استفاده از یک برنامه میزبانی مشترک رخ بده، مانند کند شدن بارگذاری صفحه را از بین می بره. به این دلیل که شما اساساً از نرم افزار خودتان استفاده می کنین و مجبور نیستین منابع آن را با هاست های دیگر به اشتراک بگذارین.
دسترسی به سرورها و سایت‌های مختلف از طریق برنامه‌های خاصی مانند هاست های مجازی وب‌سرور آپاچی تضمین می شه. این کار نگهداری و مدیریت صفحات مختلف را آسان‌تر می کنه.


تفاوت در تخصیص منابع

هر سایت و یا برنامه ای برای اجرا به منابع خاصی نیاز داره. برای مثال برنامه موبایل شما با یک محدودیت مشخص در تماس‌ها، متون و داده‌ها همراه است. هاستینگ یکسانه، با این تفاوت که منابع چیزهایی مانند فضای ذخیره سازی و حافظه هستن.

همانطور که از نام آن پیداست، در یک‌هاست اشتراکی، شما منابع را با سایت‌های دیگر روی سرور خود به اشتراک می‌گذارید. اگر یک وب سایت از پهنای باند زیادی استفاده کنه، وب سایت‌های دیگر همگی آسیب می‌بینند. این کمی شبیه این است که بخواهید در آشپزخانه مشترک خود آشپزی کنین، وقتی که همه کباب‌ها از قبل گرفته شده‌اند.
میزبانی VPS کم‌تر محدوده. چون شما بخش بیشتری از سخت افزار سرور را در اختیار دارین، منابع بیشتری نیز در اختیار دارین. همچنین دسترسی روت را در محیط سرور خواهید داشت که در واقع به این معنیه که می تونین نرم افزارهای اضافی را نصب کرده و هر فایلی را روی سرور ویرایش کنین.

تفاوت میزبانی اشتراکی با vps یا سرور مجازی چیست؟ کدام بهتر است؟

شما با میزبانی VPS منابع بیشتری نسبت به میزبانی اشتراکی به دست می‌آورید. سخت افزار بیشتر برابر با منابع بیشتره. لازم نیست نگران این باشید که وب سایت‌های دیگر چگونه بر عملکرد شما تأثیر می گذارن، به این معنی که می تونین با مسائل مهم‌تری کنار بیایید. با میزبانی مشترک، بیش از حد به اطرافیان خود وابسته هستین.


میزان امنیت

می‌خواهیم با این جمله شروع کنیم که در اکثر مواقع، میزبانی مشترک بسیار آمنه. تأمین کنندگان کارهای زیادی در مورد امنیت خود انجام می‌دهند، اما هیچ تضمینی وجود نداره. این موضوع باز هم به سایت‌های دیگری که یک سرور را با آن‌ها به اشتراک می گذارین بستگی داره.
اگر یک سایت اشتباه کنه و رخنه امنیتی داشته باشه، تمام سایت‌های آن سرور آسیب پذیر هستین. شما می تونین اتاق خواب خود را قفل کنین، اما اگر یکی از هم اتاقی‌های شما در ورودی را باز بگذارد، باز هم در معرض خطر هستین!
میزبانی VPS امن تره. برای شروع، شما در یک سرور با دیگر کاربران VPS حضور دارین، به این معنی که همه سطح امنیت بالاتری دارن. همچنین در مورد حفاظت از خود نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارین، درست مثل این که چطور می تونید CCTV و هشدار را در آپارتمان خود نصب کنین. نیازی به وحشت نیست، حتی اگر کسی ورودی بلوکتان را باز بگذاره.


مزیت بزرگی که یک سرور VPS ویندوز داره، افزایش امنیته. در بیشتر موارد، میزبانی اشتراکی حفاظت بسیار خوبی داره و ارائه دهندگان برای اطمینان از امنیت عمومی کاره‌ای زیادی انجام می‌دهند. یک اشکال بزرگ این است که حتی اگر امنیت خوبی فراهم کنند، ممکن است هاست های دیگر این کار را نکنند.
اگر یک صفحه دارای شکاف امنیتی یا به ویروس‌ها آلوده باشه، هر سایت دیگری در آن سرور آسیب پذیر است. VPS اساساً بیشتر محافظت می شه زیرا هر هاست سیستم عامل مجزای خود را داره. شما می تونین نرم افزارهای اضافی ضدویروس و فایروال را نصب کنین تا هر فایل و نرم افزار جدید را قبل از اجرا در سخت افزار خود اسکن کنین. به علاوه، اکثر ارائه دهندگان ویژگی‌های امنیتی بیشتری ارائه می‌دهند که کمک زیادی می کنه.
با میزبانی VPS، امنیت بیشتر تحت کنترل شما است تا میزبانی مشترک. همچنین ویژگی‌های امنیتی بیشتری را از سرویس دهنده خود دریافت می کنین. ما به هر کسی که داده‌های شخصی کاربران را از طریق سایت خود پردازش می کنه، توصیه می‌کنیم از میزبانی مشترک دوری کنه.


راندمان و عملکرد

شما می تونین تمام منابع و امنیت را در دنیا داشته باشید، اما چیزی که بازدیدکنندگان شما واقعاً به آن اهمیت می‌دهند این است که سایت شما تا چه حد روان اجرا می شه. چیزهایی مانند میزان پهنای باندی که دریافت می کنین از برنامه‌ای به برنامه دیگر متفاوت خواهد بود، در حالی که زمان آپ بسته به ارائه دهنده‌ای که انتخاب می کنین متفاوت است.
تحقیقات نشان میده که تقریباً نیمی از کاربران اینترنت انتظار دارن صفحات وب در دو ثانیه یا کم‌تر بارگذاری شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، باید برنامه‌ای داشته باشید که بتونه امواج بزرگ‌تر ترافیک را بدون به خطر انداختن سرعت بارگذاری کنترل کنه.
سرور VPS ویندوز مزیت عمده‌ای داره؛ زیرا همه چیز در آن کاملاً از سایر افرادی که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند، مجزا است. پهنای باند بیشتری داره و برای مقابله با هجوم متنوع بازدیدکنندگان، بهتر تجهیز شده است. کاربران میزبانی مشترک تنها یک سرور دارن و تمام منابع براساس نیازها و ترافیک وب سایت به هر هاست اختصاص داده می شه. اگر یک وب سایت کاربران بیشتری جذب کنه، دیگران از کنهٔ بارگذاری و تأخیر رنج می‌برند؛ زیرا منابع مورد نیاز برای اجرای سایت را کم‌تر دریافت می‌کنند.
میزبانی VPS عملکرد بهتری نسبت به میزبانی اشتراکی دارد. به طور کلی پهنای باند بیشتری دریافت می کنین و بهتر است با افزایش ترافیک مقابله کنین. میزبانی مشترک برای سایت‌های کوچک بدون حجم زیاد بازدیدکننده کاملاً خوب است، اما مراقب باشید که افزایش ناگهانی محبوبیت یک سایت چگونه بر عملکرد تأثیر خواهد گذاشت.


پیکربندی و سفارشی سازی

ارائه دهندگان برنامه‌های میزبانی مشترک از قبل به راه اندازی مناسب سیستم توجه کرده‌اند. این کار برای برخی از هاست هایی که دانش فنی ندارند آسان‌تر می شه، اما یک اشکال است، زیرا شما نمی تونین چیزهایی که خودتان می‌خواهید را پیاده سازی کنین.
از سوی دیگر، سرور VPS ویندوز را می‌توان براساس نیازهای توسعه دهندگان و کارشناسان پیکربندی کرد. آن‌ها نیازی به درخواست مجوز از ارائه دهندگان ندارند.
پیکربندی‌هاست شما (یا به عبارت دیگر، چیدمان) معمولاً برای شما در نظر گرفته می شه. در برنامه‌های میزبانی اشتراکی، پیکربندی همه چیز توسط ارائه دهنده شما مرتب می شه، به این معنی که شما می تونین کاره‌ای مهم‌تری را انجام دهید.
VPS کمی پیچیده‌تر است. دو نوع مختلف از میزبانی VPS وجود دارد: مدیریت شده و مدیریت نشده. برنامه‌های مدیریت شده همان‌هاست اشتراکی هستین که در آن فرآیند راه اندازی برای شما انجام می شه. با ناشناخته، این به شما بستگی دارد – هرچند که این تنها توسط توسعه دهندگان و کارشناسان مورد استفاده قرار می گیره.
وقتی صحبت از سفارشی سازی می شه، تفاوت آشکاری بین دو نوع‌هاست وجود دارد. برای توضیح، بیایید از برنامه موبایل خود به عنوان مثالی دیگر استفاده کنیم. در حالی که میزبانی اشتراکی محدودیت‌هایی دارد که نمی تونین از آن‌ها فراتر بروید، مانند دقایق تماس و مقدار داده، میزبانی VPS به شما اجازه می‌دهد برنامه خود را شخصی سازی کنین، بنابراین می تونین محدودیت‌های خود را به صورت ماهانه تغییر دهید.
میزبانی VPS میزبانی اشتراکی را برای سفارشی سازی شکست می‌دهد. به خصوص که اکثر افراد یک برنامه مدیریت شده را انتخاب می‌کنند – نیازی نیست نگران تنظیم چیزی باشید، و بسیار انعطاف پذیرتر است. با میزبانی VPS، شما نیازهای محدود خود را تعیین می کنین؛ میزبانی اشتراکی بسیار منظم‌تر است.

 

مقیاس پذیری و قابلیت ارتقا

میزبانی مشترک برای کسانی که قصد راه اندازی وب سایت کوچکی را دارند که تنها چند صد بازدیدکننده در هفته جذب می‌کند، عالی است. اما اگر صفحه شروع به دریافت ترافیک بیشتر از حد معمول کند، این موضوع ممکن است دردسرساز شود. زمانی که افراد می‌خواهند از سایت بازدید کنند، ممکن است به یک پیام خطا منجر شود. VPS گزینه بهتری است؛ زیرا امکان ارتقا حافظه ذخیره سازی را برای رشد صفحات وب فراهم می‌کند.

تفاوت میزبانی اشتراکی با vps یا سرور مجازی چیست؟ کدام بهتر است؟
برای کسب وکارهای جدیدی که فقط وب سایت خود را راه اندازی می‌کنند، میزبانی اشتراکی کافی است. اما اگر برنامه‌های بزرگی دارین و پیش بینی می کنین یا هجوم قابل توجهی از بازدیدکنندگان را تجربه می کنین، سرور VPS ویندوز انتخاب بهتری است. VPS به شما اجازه می‌دهد هر زمان که بخواهید یا نیاز داشته باشید آن را ارتقا دهید و عملکرد و امنیت بالایی را بدون هیچ محدودیتی ارائه می‌دهد.
میزبانی VPS می‌تواند با شما رشد کند؛ اگر کسب وکار کوچکی هستید، پرداخت چند دلار اضافه در ماه در این مرحله به شما این آزادی عمل را می‌دهد. مطمئناً زندگی در یک خانه مشترک اگر فقط شما باشید خوب است، اما وقتی یک شریک پیدا می کنین، همه چیز ممکن است کمی سخت شود!
وقتی صحبت از مقیاس پذیری می شه، میزبانی VPS دوباره پیروز می شه. همان طور که گفتیم، میزبانی اشتراکی مزایای خاص خود را دارد و برای سایت‌های شخصی یا استارتاپ های کوچک، مناسب است. اما اگر می‌خواهید بدون نگرانی از خراب شدن وب سایت خود مقیاس دهی کنین، میزبانی VPS برای شماست.


قیمت و هزینه ماهانه

حالا که مسائل فنی حل شده، این سؤال مهم مطرح می شه که این همه هزینه چقدر خواهد بود؟
خب، اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که هم میزبانی اشتراکی و هم میزبانی VPS در ردیف‌های مختلف قیمت گذاری قرار می‌گیرند. طبیعتاً هر چه برنامه‌ای که به دنبالش می‌گردید گران‌تر باشه، چیزهای بیشتری به دست می‌آورید (منابع، امنیت، عملکرد و غیره).
دوم اینکه تمامی ارائه دهندگان ذکر شده در جدول ما قیمت‌های تبلیغاتی متفاوتی دارن. این‌ها نرخ‌های ثبت نام تخفیفی هستین که برای چند ماه (یا سال) اول برنامه شما معتبر هستین. برای مثال در نمونه سایت های خارج از کشور InMotion پیشنهاد خوبی داره که در آن می تونین هاست اشتراکی را با قیمت ۳.۹۹ دلار در ماه برای دو سال اول و هاست VPS را با قیمت ۲۷.۹۹ دلار در ماه دریافت کنین! این در حالی هست که از توشن می تونید همین هاست ها را با کیفیت مشابه و میزبانی در داخل کشور با هزینه ای به مراتب پایین تر تهیه کنید. 

در زمینه قیمت نهایی میزبانی اشتراکی، میزبانی VPS را با در نظر گرفتن قیمت شکست می ده- جدی! اگر می‌خواهید وب سایت خود را با قیمت کم و ارزان میزبانی کنین، هیچ بحث واقعی وجود نداره، چرا که میزبانی اشتراکی به طور غیرقابل انکاری ارزان‌تر از میزبانی VPS است. البته لازم به ذکر است که میزبانی اشتراکی برای سایت‌هایی با اهداف بزرگ کمی محدود است.


نتیجه گیری

امیدواریم تا الان به سوالاتی نظیر تفاوت میزبانی اشتراکی با سرور vps چیست؟ کدام بهتر است؟ پاسخ داده باشیم. اکنون باید درک خوبی از میزبانی اشتراکی و میزبانی VPS و تفاوت‌های کلیدی بین آن‌ها داشته باشید. بعلاوه، شما می دونید که چه نوع میزبانی برای کدام نوع وب سایت مناسبه.
اگرچه که میزبانی اشتراکی برای سایت‌های شخصی و استارتاپ ها بهتره، میزبانی VPS برای سایت‌های بزرگ‌تر و کسب و کارهای کوچک‌تر برنده است. VPS گران‌تر از هاست اشتراکی هست، اما در عوض انعطاف پذیری بیشتری نسبت به محدودیت‌های منابع خود و همچنین امنیت بیشتر و عملکرد بهبود یافته به دست می‌آورید. بهرحال، سطح عملکرد هنوز نباید مشکلی در میزبانی اشتراکی باشه و تقریباً برای مبتدیان طراحی شده است.

سوالات متداول

چه زمانی باید میزبانی اشتراکی را به میزبانی VPS تغییر دهم؟

اگر اکنون در یک برنامه‌هاست اشتراکی حضور دارین اما قصد دارین وب سایت خودتان را مقیاس بندی کنین و هرچه زودتر آن را به هاست vps ارتقا دهید، این کار آسان‌تر خواهد بود. کلاً، اگر وب سایتتان به جای صدها بازدیدکننده هفتگی، هزاران بازدیدکننده داره، وقت آن رسیده است که آن را تغییر بدید.


میزبانی اختصاصی چیه؟

میزبانی اختصاصی جاییه که وب سایت شما روی سرور خودش میزبانی می شه که عملا این میزبانی بر روی سرور اختصاصی انجام میشه. این‌هاست جامع‌ترین نوع‌هاست محسوب می شه و ویژگی‌های زیادی داره. اگر میزبانی اشتراکی مانند داشتن اتاق خودتون باشه و میزبانی VPS مثل داشتن آپارتمان خودتونه و میزبانی اختصاصی مثل داشتن خانه خودتونه.

 

فرق VPS و VPN چیه؟

این مخفف‌های مشابه، معنای بسیار متفاوتی داره. VPS مخفف سرور خصوصی مجازیه و جاییه که شما وب سایت خودتون رو روی یک سرور اشتراکی با سخت افزار و نرم افزار جداگانه میزبانی می کنین. VPN مخفف شبکه خصوصی مجازیه و روشی برای مرور ناشناس اینترنت از مکان‌های مختلفه.

 

منابع: time4vpswebsitebuilderexpert

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 14 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع