مهم ترین مزایای vps در ایران

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

مهم ترین مزایای vps در ایران

مهم ترین مزایای vps در ایران

مهم ترین مزایای vps ایران  چیست؟ سرور مجازی اختصاصی که در ایران به اختصار سرور مجازی نیز گفته می شود از پر کاربردترین واژه ها در IT و اصطلاحات وب است که این روز ها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. در حال حاضر بهترین گزینه برای میزبانی سایت ها، فروشگاه ها و App های اندرویدی و یا بر پایه IOS، استفاده از سرور مجازی یا VPS است. همانطور که می دانید شما می توانید سرور مجازی را میزبانی شده در هر کشوری بسته به نیاز های خود تهیه کنید. در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت ارز سرور های داخل ایران قیمت مناسب تری را نسبت به سرور های خارج از کشور و اروپا دارند،  در این مطلب قصد داریم به مهم ترین مزایای سرور مجازی ایران  اشاره کنیم تا با دید باز تری بتوانید نسبت به خرید سرور مجازی ایران اقدام نمایید.

برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

سرور مجازی یا VPS چیست؟

VPS مخفف اصطلاح انگلیسی Virtual Private Server است که در وب فارسی به سرور مجازی و یا سرور مجازی اختصاصی شناخته می شود. این سرور ها با استفاده از تکنولوژی های مجازی سازی بر روی سرور های فیزیکی و مادر آماده سازی می شوند و هر سرور مجازی منابع مختص به خود نظیر فضای هارد دیسک و ذخیره سازی، RAM و پردازشگر و نهایتا سیستم عامل اختصاصی خود را خواهد داشت. تکنولوژی مجازی سازی یا Virtualization  امکان میزبانی ۱۰ ها سرور مجازی با سیستم عامل های مختلف را بر روی یک سرور اختصاصی فیزیکی می دهد و بسیار پر کاربرد هستند.

بزرگ ترین مزیت سرور های مجازی این است که به شرکت های کوچک و متوسط امکان داشتن سرور اختصاصی با سیستم عامل اختصاصی خود را با هزینه پایین می دهد و دیگر نیاز به خرید سرور اختصاصی فیزیکی با قیمت های چند برابری نخواهند داشت. همچنین در مقایسه با هاست و سرویس میزبانی اشتراکی ، منابع سرور مجازی مختص به همان سرور است و با دیگر سرور های میزبانی شده به صورت اشتراکی استفاده نمی شود.

تفاوت سرور مجازی ایران با سرور مجازی خارج از کشور

سرور های مجازی داخلی و خارجی از نظر سیستم عامل و مشخصات داخلی تقریبا مشابه هستند؛ تنها تفاوت در سخت افزار سرور میزبان، مشخصات دیتاسنتر ها و موقعیت جغرافیایی میزبانی است. همانطور که اشاره شد با افزایش نرخ ارز در ایران، قیمت و هزینه استفاده از سرور های مجازی خارج از کشور افزایش چشم گیری داشته است که در حال حاضر بیشتر کاربران از سرور مجازی داخلی استفاده می کنند. در صورتی که کاربران شما داخل ایران هستند و میخواهید امکان استفاده از ترافیک نیم بهای داخلی را برای کاربرانتان مهیا سازید لازم است از سرور مجازی ایران استفاده نمایید. در ادامه مهم ترین مزایای سرور مجازی ایران را اشاره خواهیم کرد .

مهم ترین مزایای vps ایران

با خرید سرور مجازی ایران می توانید از مزیت های متعددی بهره مند شوید که در ادامه به اشاره به مهم ترین و کلیدی ترین این مزیت ها که میتواند به شما در انتخاب و مقایسه سرور ها کمک کند، خواهیم پرداخت. برای هر مورد نیز توضیحاتی به صورت خلاصه جهت درک ساده تر ارائه شده است.

مهم ترین مزایای سرور مجازی ایران

۱- سرعت بالای دسترسی برای کاربران ایرانی

در صورتی که مدیر یک سایت پر بازدید فروشگاهی و یا خدماتی باشید حتما می دانید که تجربه کاربرانی که سرور میزبان آن ها در داخل کشور است با کاربرانی که سرور میزبان آن ها در خارج از کشور است بسیار متفاوت است. در سرور های داخل ایران که شرکت توشن سرور های مجازی خود را از دیتاسنتر مدرن و معروف برج میلاد تهران ارائه می دهد، پینگ تایم بسیار پایین و کمتر از ۱۰ میلی ثانیه است لذا درخواست های کاربران با بیشترین سرعت به سرور های مد نظر خواهد رسید و این امر در نمایش سریع تر سایت ها و همچنین در بازی های آنلاین و نرم افزار هایی که نیاز به اتصال مداوم به اینترنت دارند بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

۲- افزایش اعتبار و درصد اطمینان

سایت ها و فروشگاه هایی که در داخل ایران میزبانی می شوند و از درگاه های پرداختی آنلاین استفاده می کنند جهت احراز هویت نیاز به ارسال و تایید مدارک خود به نهادهای مربوطه هستند که در اعتبار دهی های بالاتر، دسترسی فیزیکی به سرور نیز حائز اهمیت خواهد بود. همچنین به خودی خود استفاده از سرور مجازی با آی پی اختصاصی  Dedicated IP و قابلیت تعریف NS های اختصاصی برای اتصال دامنه از موارد مهم دیگری است که تنها با تهیه سرور مجازی امکان دست یابی به آن ها وجود دارد. 

۳- آپ تایم Uptime و پایداری بالا

با افزایش کیفیت خدمات داخلی در حال حاضر زمان آپ تایم ماهانه سرور های مجازی توشن به بیش از ۹۹.۹ درصد در ماه رسیده است که این رقم عملا در اکثر ماه های سال برابر با ۱۰۰ درصد است. با استفاده از نکنولوژی های به روز مجازی سازی و سخت افزار قدرتمند احتمال کند شدن سایت های کاربران به نزدیک به صفر رسیده است و با خرید سرور مجازی ایران شما می توانید از نگرانی هایی که در زمینه بروز قطعی در سایت و دسترسی به سایت وجود دارد ، کاملا رها شوید و آن ها را فراموش کنید.

۴- سهولت در دسترسی فیزیکی

برخی از سازمان ها و شرکت ها نیاز دارند تا به صورت ماهانه و یا سالانه به سرور ها دسترسی فیزیکی داشته باشند. برای این شرکت ها، سرور های مجازی بهترین گزینه با قیمت کمتر نسبت به سرور های اختصاصی هستند. هر چند دسترسی به صورت فیزیکی به سرور های مجازی در دیتاسنتر ها با ضوابط خاصی انجام می شود لازم به ذکر است این امکان در سرور های خارج از کشور وجود نخواهد داشت.

۵- منابع و سیستم عامل اختصاصی

همانطور که اشاره شد با خرید سرور مجازی شما یک سرور اختصاصی در مقیاس کوچک تر تهیه می کنید و فضای دیسک، CPU و RAM کاملا به شما اختصاص داده می شود. در اصل هزینه ای که برای تهیه سرور مجازی پرداخت میکنید هزینه منابع و ترافیک ماهانه ای است که به شما اختصاص پیدا می کند. البته برخی از شرکت ها سرور های مجازی را با سیستم عامل اختصاصی ارائه نمی دهند که لازم است به این مورد توجه کنید و از این شرکت ها سرور مجازی تهیه نکنید. شرکت توشن سرور های مجازی خود را با سیستم عامل های به روز و قابل انتخاب توسط کاربر ارائه می کند.

۶- قابلیت سفارشی سازی کامل

بر خلاف سرویس میزبانی اشتراکی و هاستینگ Shared hosting که دسترسی به منابع سرور کاملا محدود است و امکان نصب نرم افزار و یا تغییر در سیستم عامل ها را ندارید در سرور های مجازی دست شما کاملا باز است. شما می توانید انواع برنامه های مختلف و آنتی ویروس ها را بر روی سرور های خود نصب کنید و محدودیتی در استفاده از نسخه ها و ورژن های مختلف برنامه ها ندارید. در سرور مجازی خود شما رئیس هستید.

مهم ترین مزایای سرور مجازی ایران

۷- شما مالک سرور هستید

در سرور های مجازی مالک سرور و سیستم عامل تنها شخص شما هستید و شخص دیگری امکان دسترسی به سرور را ندارد. البته این مورد برای افرادی که دانش مدیریت سرور را ندارند مشکل ساز خواهد بود چرا که در اکثر سرور های با سیستم عامل لینوکس، شما تنها با محیط دستوری و فرمانی امکان کار کردن با سرور را دارید و این سرور ها فاقد محیط گرافیکی نظیر ویندوز هستند. البته در سرور های ویندوزی شما این مشکل را نخواهید داشت و مشابه ویندزو های دسکتاپ که همگی سابقه کار با آنها را داریم می توانید به سادگی با نرم افزار Remote Desktop به سرور متصل شوید.

۸- پر سرعت برای کار از راه دور

سرور های مجازی داخل کشور با توجه به پینگ تایم پایینی که دارند از بهترین گزینه های برای کار از راه دور و به صورت Remote هستند که همین مورد تعداد کاربران زیادی را به تهیه این سرور ها مجاب کرده است. در شرکت توشن سرور مجازی بورس نیز بر روی همین سرور ها با کانفیگ اختصاصی خود ارائه می شود که کاربران را قادر می کند تا با سرعت بالای این سرور ها سرخطی بزنند.

۹- دسترسی Administrator و کاربر Root

در سرور های مجازی شما امکان اتصال به سرور و سیستم عامل با کاربرهای مدیر اصلی را دارید و می توانید به تعداد مورد نیاز کاربر های فرعی با دسترسی های مورد نیاز ایجاد کنید. در سرور های بر پایه سیستم عامل ویندوز کاربر اصلی با نام کاربری ادمینیستریتور Administrator تعریف شده است و در سرور های بر پایه سیستم عامل های لینوکس این کاربر با عنوان روت Root شناخته می شود. این کاربرها دسترسی به کلیه تنظیمات اصلی سرور را دارا هستند  و برای مصارف مدیریتی ایده آل هستند.

۱۰- امکان استفاده از ترافیک نیم بهای داخلی

چنانچه سایت شما محصولات پر حجم را برای دانلود ارائه دهد، برای فراهم کردن امکان ارائه ترافیک نیم بهای داخلی به کاربران حتما باید از سرور مجازی ایران استفاده نمایید. پس از تحویل سرور، شما می توانید آی پی و یا آیپی های سرور دانلود خود را به نهادهای مربوطه ارسال نمایید تا سایت شما را در لیست سایت های مجاز برای دانلود نیم بها اضافه کنند و از این طریق به تعداد کاربران خود بیافزایید.

سخن آخر و نتیجه گیری

حال که با مهم ترین مزایای سرور مجازی ایران آشنا شدید لازم است بدانید که شرکت توشن با سال ها تجربه در زمینه ارائه خدمات سرور مجازی و سرور اختصاصی به سازمان ها و شرکت های مختلف، از بهترین گزینه ها برای خرید سرور است که شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره های شرکت تماس حاصل نمایید.

مشاوره تلفنی رایگان توشن

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − چهار =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع