برای میزبانی سایت سرور مجازی ایران بهتر است یا خارج از کشور؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

برای میزبانی سایت سرور مجازی ایران بهتر است یا خارج از کشور؟

برای میزبانی سایت سرور مجازی ایران بهتر است یا خارج از کشور؟

برای میزبانی سایت سرور مجازی ایران بهتر است یا خارج از کشور؟ چنانچه شما هم از مدیران سایت و یا فروشگاه های اینترنتی باشید، حتما یکی از پر دغدغه ترین سوالاتی که با آن رو به رو هستید این است که برای میزبانی سایت خود از سرور های داخلی استفاده  کنید و یا اینکه سایت را بر روی سرور های خارج از کشور میزبانی کنید؟ با توجه به تاثیرات زیادی که موقعیت جغرافیایی هاست بر روی سئو SEO و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و به خصوص گوگل دارد انتخاب صحیح این مورد تاثیر زیادی بر گرفتن ورودی کاربران جدید داخلی و خارجی خواهد داشت. در صورتی که قصد خرید هاست و میزبانی اشتراکی را داشته باشید حتما شرکت طراحی کننده سایت و یا برنامه نویس سایت پیشنهاد هایی را به شما داده است. هممچنین برخی از این شرکت ها ممکن است خرید سرور مجازی را به شما پیشنهاد کنند که اجرای سایت و به خصوص فروشگاه اینترنتی شما بازدهی بهتری داشته باشد. معمولا اکثر افرادی که برای بار اول است که قصد تهیه Host و یا VPS دارند نمی دانند که انتخاب بهترین گزینه برای آن ها به چه مواردی بستگی دارد لذا در این مطلب قصد داریم نکات طلایی در انتخاب سرور ایران و یا خارج از کشور را به شما معرفی کنیم. جهت مشاوره تلفنی نیز می توانید با شماره شرکت تماس حاصل نمایید.

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

میزبانی اشتراکی یا Shared Hosting چیست؟

 میزبانی اشتراکی به فضای تحت وبی گفته می شود که شما به صورت ماهانه و یا سالانه با دسترسی های خاصی اجاره می کنید تا امکان میزبانی سایت و یا فروشگاه خود را به صورت ۲۴ ساعته نزد اینترنت پر سرعت دیتاسنتر ها داشته باشید. این فضا معمولا با یک پنل مدیریتی به شما ارائه می شود که به آن Control Panel  گفته می شود. کنترل پنل های رایج در ایران در حال حاضر دایرکت ادمین و سی پنل هستند که شما می توانید بسته به موقعیت سرور میزبان خود در داخل و یا خارج از کشور یکی از این کنترل پنل ها را انتخاب کنید. البته انتخاب کنترل پنل تاثیر خاصی بر روی عملکرد سایت شما نخواهد داشت و سایت های بر پایه ورد پرس و ووکامرس در هر دو کنترل پنل بدون مشکل میزبانی و اجرا می شوند. با توجه به این مورد که در این مطلب قصد داریم به تفاوت های سرور مجازی ایران و سرور مجازی اروپا و دیگر کشور ها اشاره کنیم در موارد دیگر وارد جزئیات نمی شویم.

منظور از سرور مجازی یا VPS چیست؟

سرور مجازی را می توان به عنوان کامپیوتری که هاست و میزبانی اشتراکی در آن راه اندازی می شود در نظر گرفت. سرور مجازی یا Virtual Private Server در اصل کامپیوترهای مجازی مستقر در دیتاسنتر های داخلی و یا خارجی هستند که با دسترسی به اینترنت پر سرعت و سخت افزار قدرتمند و پاسخگوی نیاز های کاربر، در بازه های مختلف ماهانه و سالانه قابل اجاره و استفاده خواهد بود. جالب است بدانید که میزبانی اشتراک و هاست در همین سرور های مجازی راه اندازی و ارائه می شود و با داشتن یک سرور مجازی می توانید صدها سایت را میزبانی و به کمک کنترل پنل ها، مدیریت کنید.

سوال اصلی: سرور مجازی ایران بهتر است یا اروپا؟

با توجه به اینکه کشورهایی اروپایی نظیر آلمان، هلند، فرانسه، فنلاند و … در حال حاضر بهترین کشورهای خارجی هستند که به ایرانیان خدمات مناسب با سرعت خوب می دهند سرور های خارج از کشور را به سرور های اروپایی محدود می کنیم. البته شما می توانید از آمریکا، کانادا و دیگر کشور ها نیز سرور تهیه نمایید ولی با توجه به فاصله جغرافیایی زیاد این کشور ها با ایران، کیفیت سرویس دهی کاهش یافته و پینگ تایم که از عوامل مهم در انتخاب سرور میزبان است در این کشور ها افزایش چشم گیری دارد، لذا بهتر است در صورتی که فصد تهیه سرور در خارج از کشور را دارید از سرور های کشورهای اروپایی استفاده کنید. در ادامه مقایسه و توضیح مهم ترین نکات در انتخاب سرور مجازی ایران بهتر است یا اروپا برای میزبانی سایت خواهیم پرداخت.

۱- مقایسه سرعت دسترسی و پینگ تایم در داخل و خارج از کشور

تفاوتی ندارد که خرید هاست اشتراکی مد نظر شماست یا خرید سرور مجازی؛ یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب موقعیت سرور لازم است به آن توجه نمایید این است که کاربران شما و جامعه هدف شما در کجا قرار دارند. سرور های داخل ایران با توجه به فاصله کم با کاربران ایرانی، بهترین سرعت دسترسی را برای کاربران داخلی کشور مهیا می کنند و پینگ تایم بسیار پایینی با اکثر کاربران ارائه می دهند. در حال حاضر اکثر سرور های مجازی با کیفیت بر روی پورت شبکه با ظرفیت ۱۰ گیگابیت انتقال داده بر ثانیه در دیتاسنتر های ایرانی مطرح نظیر برج میلاد تهران، آسیا تک، پارس آنلاین و تبیان و با سخت افزار های به روز ارائه می شوند که سرور مجازی شرکت توشن با ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته و با کیفیت و تضمین آپ تایم بیش از ۹۹.۹ درصد در ماه از بهترین گزینه های جهت خرید سرور مجازی خواهد بود.

برای میزبانی سایت سرور مجازی ایران بهتر است یا خارج از کشور؟

همانطور که اشاره شد میزبانی اشتراکی نیز مشابه سرور مجازی است و در مقیاس کوچک تر و محدود تر امکانات مشابهی را به مدیران سایت و فروشگاه می دهد و موارد فوق در آن نیز صدق می کند. البته در صورتی که نیاز دارید با شرکت های خارج از کشور و شرکت هایی که ایران در لیست تحریم آن ها قرار دارد همکاری کنید لازم است سرور خارج از کشور و ترجیحا کشورهای اروپایی تهیه نمایید. در حال حاضر سرور مجازی آلمان و یا سرور مجازی فنلاند از بهترین گزینه ها برای کاربران ایرانی هستند.

۲- مقایسه قیمت و کیفیت سرور های داخلی با خارج از کشور

با توجه به تحریم های صورت گرفته در چند سال اخیر بر روی ایران و افزایش قیمت دلار به صورت ماهانه و سالانه می توان گفت تمامی خدمات چه در داخل از کشور و چه در خارج از کشور افزایش قیمت چند برابری داشته است. البته در داخل کشور با توجه به پایین بودن هزینه ترافیک برای سایت های پر ترافیک می تواند بهترین گزینه باشد. چرا که هزینه ترافیک در خارج از کشور به مراتب بیشر است. البته این مورد را نیز باید اشاره کرد که در برخی از سرویس های میزبانی اشتراکی و سرورهای مجازی، ترافیک به صورت نامحدود ارائه می شود لذا با تهیه این نوع پلن ها می توانید دیگر نگران به پایان رسیدن ترافیک ماهانه سرویس خود نباشید.

۳- مقایسه میزان پایداری و آپ تایم Uptime سرور های مجازی

در حال حاضر خوشبختانه کیفیت سرور های داخلی تقریبا با استانداردهای بین المللی برابری می کند و تفاوت زیادی در این میان وجود ندارد. البته در صورتی که سرور مجازی شما از دیتاسنتر های قدیمی تر و با زیر ساخت چند سال قبل ارائه شود ممکن است در ساعاتی افت سرعت و افزایش زمان پینگ تایم را تجربه کنید ولی در دیتاسنتر های با کیفیت و مدرن نظیر برج میلاد مگر در موارد خاص با مشکلی رو به رو نخواهید شد. البته در مواقعی ممکن است لینک زیر ساخت اینترنت کشور به صورت کامل در تمامی سرویس دهنده ها با اختلال رو به رو شود که این مورد بر روی تمامی سرویس دهنده تاثیر گذر خواهد بود ولی خوشبختانه این موارد کم پیش می آید و نیاز نیست نگران این موارد باشید.

مورد دیگری که نیاز است در اینجا به آن اشاره کنیم این است که سرور ها اروپایی از لحاظ کیفیت خدمات و دسترسی به اینترنت و مخصوصا ربات های گوگل و دیگر موتورها جستجو، شرایط بهتری را برای کاربران ایجاد می کنند لذا به صورت خلاصه می توان گفت که از نظر مفاهیم پایداری و دسترسی سرور های اروپایی بسیار مطمئن تر از سرورهای ایرانی هستند.

۴- مقایسه میزان امنیت سرور های داخلی با خارج از کشور

می توان گفت به صورت کلی با توجه به این مورد که امنیت سرور ها داخلی و مربوط به سیستم عامل و تنظیماتی است که بر روی سرور میزبان شده است می شود در صورتی که این موارد به صورت تخصصی توسط افراد کاربلد انجام شود مشکل خاصی برای کاربران چه در سرور های داخلی و چه در سرور های خارج از کشور پیش نخواهد آمد. البته باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که با توجه به عدم دسترسی فیزیکی به سرور های خارج از کشور، چنانچه نیاز است به صورت فیزیکی به سرور دسترسی پیدا کنید که در اکثر دیتاسنتر ها این اجازه را نمی دهند لازم است حتما سرور اختصاصی با دسترسی فیزیکی تهیه نمایید که از مبحث این مطلب خارج است.

البته طبق قوانین موجود اطلاعات سازمان های دولتی و شرکت هایی که نیاز به بررسی در داخل کشور از طریق ارگان های داخلی را دارند لازم است حتما در داخل کشور میزبانی شوند.

در حالت کلی می توان گفت در صورتی که امنیت سرور خیلی برای شما مهم است بهتر است از سرور مجازی ایران استفاده نمایید. جهت خرید سرور مجازی ایران اینجا کلیک کنید.

۵- مقایسه سئو SEO سرور های داخلی با خارج از کشور

از لحاظ سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو این مورد معمولا بیشتر به کیفیت تولید محتوای سایت و ساخت لینک های داخلی و خارجی دارد و نمی توان گفت که انتخاب سرور داخلی و یا خارجی تاثیر مستقیمی بر این مورد دارد. البته همان طور که اشاره شد دسترسی ربات های موتورهای جستجو نظیر گوگل به سایت های میزبانی شده در سرور های خارج از کشور ممکن است تا حدی بهتر صورت پذیرد. در حال حاضر با پیشرفت گوگل در شناسایی وب فارسی، می توان گفت سایت هایی که در خارج از کشور میزبانی می شوند تقریبا مشابه سایت های داخلی مانیتور و بررسی می شوند.

برای میزبانی سایت سرور مجازی ایران بهتر است یا خارج از کشور؟

مهم ترین نکته در SEO را می توان پایداری و کیفیت سخت افزاری و شبکه دانست چرا که لازم است هر زمان که ربات های موتور جستجو به سایت مراجعه می کنند سایت در دسترس باشد و با کندی و یا مشکلات دیگری رو به رو نباشد. این مورد از ابزار گوگل وب مستر نیز قابل بررسی و پیگیری می باشد

برای میزبانی سایت سرور مجازی ایران بهتر است یا خارج از کشور؟

حال که از زوایای مختلف  تفاوت های بین سرور های مجازی میزبانی شده در ایران و خارج از کشور را اشاره کردیم پاسخ به سوالی که در ابتدای مطلب مطرح شد بسیار آسان است. پاسخ این است که در حالت کلی برای پاسخ به این سوال لازم است به صورت دقیق نیاز های شما و کاربران سایت بررسی شوند. در صو.رتی که کاربران شما در داخل ایران قرار دارند و سایت خدماتی و یا فروشگاهی است بهترین گزینه سرور مجازی ایران خواهد بود، چنانچه جامعه هدف شما در خارج از کشور قرار دارد می توانید از سرور مجازی اروپا استفاده کنید تا بهترین کیفیت و پایداری را برای کاربران خارج از کشور داشته باشید. 

در حال حاضر در کنار این موارد خدمات CDN نیز تاثیر زیادی را برای ارائه سرعت بالاتر نمایش سایت برای کاربران مهیا کرده است که با استفاده از تکنولوژی های ابری، اطلاعات سایت را از نزدیک ترین کشور و شهر به کاربران نمایش می دهد و این تکنولوژی در آینده ای نزدیک به صورت کلی محدودیت هایی که اشاره شد را پشت سر خواهد گذاشت.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − سیزده =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع