با تکنولوژی NAND در سرور اختصاصی آشنا شوید

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

با تکنولوژی NAND در سرور اختصاصی آشنا شوید

با تکنولوژی NAND در سرور اختصاصی آشنا شوید

تکنولوژی NANDچه امکاناتی دارد؟ تا چقدر با تکنولوژی های استفاده شده در حافظه های NAND و حافظه‌های SSD آشنا هستید؟ حتما شما هم نام اصطلاحات NAND و SSD  را در مموری کارت ها و ابزار های ذخیره سازی اطلاعات زیاد شنیده اید. در حال حاضر در بیشتر سرور مجازی و سرور اختصاصی های مدرن از هارد هایی که با این تکنولوژی ها ساخته شده اند استفاده می شود که بیشترین ضریب اعتماد را دارند.

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

تکنولوژی NAND چیست؟

به صورت کلی  حافظه ها و مموری ها به دو دسته کلی  NOR و NAND تقسیم می‌شوند که این دو اصطلاح به دروازه‌های منطقی (Logic Gate) اشاره دارند. در تعریف و مقایسه کلی این دو تکنولوژی می توان گفت حافظه‌های ساخته شده بر پایه  NOR  در زمینه خواندن، نوشتن و پاک کردن هر بایت به صورت جداگانه بهتر عمل می‌کنند و  تا حدودی در زمینه سرعت خواندن و نوشتن نسبت به حافظه‌های NAND پر سرعت تر هستند و عملکرد بهتری دارند. البته دیسک های سخت و حافظه هایی که بر اساس NOR ساخته شده باشند از لحاظ هزینه بسیار گران قیمت هستند و تراکم آنها نیز نسبت به NAND حدود شصت درصد کمتر است لذا حافظه‌ های NOR بیشتر در بورد اصلی گوشی‌ های هوشمند موبایل و برخی از لوازم جانبی کوچک نظیر اسمارت واچ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.البته در سرور اختصاصی هم در صورت درخواست مشتری امکان استفاده از این هارد دیسک ها وجود دارد.

با تکنولوژی NAND در سرور اختصاصی آشنا شوید

 

 تکنولوژی NAND این روز ها از تکنولوژی های اصلی در ساخت حافظه‌ های فلش مموری و هارد های SSD است که در سرور های مجازی و سرور های اختصاصی کاربرد زیادی دارد.در این دیسک های سخت صدها هزار سلول در کنار یکدگیر قرار گرفته و در هر بلاک نیز چند صفحه از آنها به صورت ۱۲۸KB+ قرار می‌گیرند که در نهایت یک چیپ شامل از چند بلاک مختلف را تشکیل می‌دهند.

مصارف تکنولوژی NAND در سرور مجازی و اختصاصی

در هارد دیسک و حافظه های بر پایه تکنولوژی NAND مدیریت خاصی برای خواندن اطلاعات وجود دارد و دسترسی به داده‌ها صرفا به صورت صفحه به صفحه انجام می‌شوند. به همین علت NAND برای دسترسی اطلاعات به صورت ترتیبی و منظم فوق‌العاده است، در سایت ها و سرویس هایی که بر پایه دانلود فایل های حجیم هستند این هارد ها بهترین بازدهی را دارند. NAND پایداری بسیار بیشتری نسبت به NOR دارد که بر اساس گزارش‌ها این پایداری به حتی ده برابر نیز می‌رسد لذا بهترین گزینه برای استفاده در VPS ها و DS ها هستند. در مورد سرعت خواندن و نوشتن هم جالب است بدانید که به خاطر شیوه خاص مدیریت داده‌ها در بلاک در این هارد ها بسیار عالی است. در کنار آن به خاطر معماری بسیار عالی تولید چیپ‌های NAND نسبت به NOR بسیار ارزان است و هزینه نهایی اجاره و یا خرید سرور را کاهش می دهد.

V-NAND و یا ۳D V-NAND چیست؟

V-NAND و یا ۳D V-NAND آخرین تکنولوژی در زمینه ساخت حافظه و مموری در دنیاست که در اصل ارتقا یافته تکنولوژی های قبلی است. در این تکنولوژی از سلول‌های NAND به صورت سطح دو وجهی استفاده می‌شود. این سلول‌ها به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند که باعث شده از نماد V (Vertical یا عمودی) در نام این تکنولوژی استفاده شود.در حال حاضر تنها در سرور های مدرن از این نوع حافظه استفاده می شود و شرکت توشن در سرور مجازی بورس و سرور مجازی ترید خود از این تکنولوژی استفاده می کند.

با تکنولوژی NAND در سرور اختصاصی آشنا شوید

با توجه به استفاده از ساختار عمودی سلول‌ها، SSD‌های ساخته شده با استفاده از این تکنولوژی حجم بالاتری دارند، مصرف برق آنها کمتر و در نهایت هزینه تولید آنها نیز کاهش پیدا کرده است. از دیگر ویژگی‌های V-NAND می‌توان به سرعت دو برابر و ماندگاری داده‌ها تا ده برابر اشاره کرد. سامسونگ اولین بار با استفاده از V-NAND توانست اولین SSD با حجم دو ترابایت در جهان را به نام Samsung 850 Pro را به بازار عرضه کند.

در ساختار فلش‌های دو وجهی سلول‌ها در راستای محورهای X و Y کنار هم قرار می‌گیرند و بسته به اندازه فیزیکی سلول‌ها می‌تواند تا حجم محدودی از ذخیره‌سازی اطلاعات را پشتیبانی کند . در حالی که ساختار ۳D Nand Flash لایه‌هایی از سلول‌ها روی هم قرار می‌گیرند و از راستای محور Z هم استفاده می‌شود و بدیهی است که حجم ذخیره‌سازی به صورت قابل توجهی افزایش می‌یابد. در کنار این ساختار فیزیکی از الگوریتم‌هایی نیز برای کاهش نرخ خطا و کاهش مصرف انرژی نیز استفاده شده تا کارایی بهینه‌ای را نیز از این معماری شاهد باشیم.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع