هر VPS به چه مقدار RAM نیاز دارد؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

هر VPS به چه مقدار RAM نیاز دارد؟

هر VPS به چه مقدار RAM نیاز دارد؟

قبل از اینکه به این سوال جواب بدهیم بهتر است بدانید که RAM چیست و چه کارایی دارد؟ برای اینکه فرآیند هر سرور به درستی انجام شود نیازمند مقداری مشخصی RAM است. RAM مخفف Random Access Memory است و به نوعی یک حافظه موقت برای داده ها محصوب میشود. به این ترتیب که از داده های موجود برای بهبود عملکرد سیستم و افزایش سرعت استفاده میشود. در واقع  رم هر فرآیندی که تکراری باشد را درون خود ذخیره میکند تا دیگر سیستم نیازی به این نداشته باشد که هر فرآیند را از اول اجرا کند. در واقع هر زمان که برنامه جدید یا فرآیند جدید قرار است اجرا شود میزانی از رم را درگیر میکند و تمامی نرم افزار ها با رم نیازمند هستند.

برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

به این ترتیب هر چقدر میزان نرم افزار های روی سیستم بیشتر باشد، ما به رم بیشتری نیاز داریم و در واقع رم بیشتر به سرعت بالای عملکرد سیستم کمک میکند. ولی شاید برای شما سوال باشد که چرا یک رم بالا از ابتدا انتخاب نکنیم؟ به علت اینکه با افزایش توان سخت افزار قیمت آن نیز بیشتر میشود پس باید با توجه به نیاز خود RAM مورد نیاز را انتخاب کنید.

برای اجرای وردپرس روی VPS خود به چه مقدار رم نیاز داریم؟

بسیار سخت است که بتوانیم یک پاسخ قاطعانه به این پرسش بدهیم ، چرا که این سوال به عوامل زیادی بستگی دارد، مانند تعداد سایت هایی که میخواهید میزبانی کنید، چقدر ترافیک خواهید داشت، و چقدر به پلاگین های کدگذاری شده متکی خواهید بود.

صرف نظر از اینکه قصد دارید با VPS خود چه کاری انجام دهید بین حداقل نیازهای رم، رم توصیه شده و تنظیمات بهینه شده، تقریباً برای هر نرم افزار منبع باز طیف وسیعی از توصیه های رم را خواهید یافت.

هیچ‌کس نمی‌خواهد برای برنامه‌ای با ترافیک کم یا منبع کم، هزینه بیشتری بپردازد و VPS با رم بالایی دریافت کند.

در عین حال، تلاش برای اجرای یک برنامه فشرده بر روی یک VPS با حافظه پایین منجر به خرابی غیرمنتظره می شود. حتی برای همان مجموعه ای از برنامه ها و پایگاه های داده، ممکن است یکی بخواهد از یک سرور ۴ گیگابایتی استفاده کند در حالی که دیگری ممکن است برای شروع به یک سرور ۱۶ گیگابایتی نیاز داشته باشد.

بنابراین به چه مقدار RAM در VPS خود نیاز دارید؟

در حالی که هیچ پاسخ درستی برای خرید مقدار رم وجود ندارد، می‌توانید با خواندن دستورالعمل‌های ما در زیر به پیکربندی Goldilocks نزدیک‌تر شوید تا حداقل  پیکربندی‌های RAM توصیه‌شده برای برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های میزبانی شده خود را کشف کنید. ماه همچنین در مقالات قبلی در مورد اینکه چرا باید برای سایت خود سرور مجازی بخریم؟ صحبت کردیم،پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

RAM مورد نیاز سرور مجازی

نیازهای رم VPS برای نرم افزارهای اوپن سورس محبوب

مدیریت وب سایت و سرور
سی پنل

حداقل رم: ۱ گیگابایت در CentOS7
رم پیشنهادی: ۲ گیگابایت

اگر به دنبال مدیریت سرور / وب سایت خود با یکی از محبوب ترین وب سایت ها و ابزارهای مدیریت سرور cPanel هستید، به حداقل ۷۸۶ مگابایت رم در CentOS 6 و ۱ گیگابایت در  CentOS 7 نیاز دارید. با این حال، رم توصیه شده ۱ گیگابایت است، این توصیه ها حتی اگر WHM + cPanel را نصب می کنید معتبر هستند. پیشنهاد ما برای شروع در صورتی یک سایت شرکتی با بازدید متوسط دارید هاست سی پنل توشن است.

Webmin + Virtualmin (جایگزین سی پنل)

حداقل رم: ۵۱۲ مگابایت
رم توصیه شده: ۲+ گیگابایت

افزایش قیمت باعث شده است که بسیاری از شما به دنبال جایگزین های رایگان برای سی پنل باشید و وبمین یک انتخاب عالی است. با استفاده از افزونه Virualmin می توانید چندین هاست مجازی را از طریق مرورگر خود مدیریت کنید. حداقل ۱ گیگابایت رم و حداقل ۲ گیگابایت برای پیکربندی توصیه شده مورد نیاز است. در CentOS 8،شما به حداقل ۲ گیگابایت رم نیاز دارید در صورتی که به ۴ گیگبایت رم توصیه شده است. DirectAdmin همچنین مقدار مساوی فضای مبادله را برای عملکرد روان تر توصیه می کند.

میزبانی وب / وبلاگ نویسی
وردپرس

حداقل رم: ۲۵۶ مگابایت در هر سایت
رم توصیه شده: ۵۱۲ مگابایت تا ۱ گیگابایت در هر سایت

علیرغم اینکه وردپرس یک CMS محبوب است، نیازهای رم وردپرس به طور رسمی منتشر نشده است. این به احتمال زیاد به دلیل تعداد زیادی از ارائه دهندگان هاست اشتراکی است که میزبانی وردپرس را ارائه می دهند. در حالی که می‌توانید یک وب‌سایت کوچک با ۲۵۶ مگابایت رم راه‌اندازی کنید، اگر وردپرس را روی سرور خود نصب می‌کنید، اگر می‌خواهید عملکرد خوب را تضمین کنید، حداقل ۵۱۲ مگابایت رم برای سایت اصلی خود می‌خواهید.

اگر قصد دارید از تعداد زیادی افزونه به خصوص صفحه سازها و کدهای کوتاه استفاده کنید که توسعه وردپرس را آسان تر می کنند، باید RAM بیشتری اضافه کنید تا بتوانید به کاربران همزمان خدمات بهتری ارائه دهید. با قیمت پایین میزبانی VPS که امروز می توانید آن را پیدا کنید، توصیه می کنیم برای هر سایت ۱ گیگابایت برنامه ریزی کنید، مگر اینکه بدانید که مهارت های بهینه سازی عملکرد سایت خود را دارید. پیشنهاد میکنیم پلن های هاست وردپرس توشن را بررسی کنید.

ذخیره سازی ابری / ذخیره سازی فایل
 NextCloud

حداقل رم: ۱۲۸ مگابایت
رم توصیه شده: ۵۱۲ مگابایت +

NextCloud یک جایگزین محبوب Dropbox و Google Drive است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از رابط کاربری گرافیکی، فایل‌های خود را روی VPS خود میزبانی کنید. می‌توانید فایل‌ها، مخاطبین، تقویم‌ها و موارد دیگر را در سرور ابری خود ذخیره کرده و آنها را در دستگاه‌ها همگام‌سازی کنید. حتی می‌توانید از آن برای به اشتراک گذاشتن داده‌ها یا فایل‌ها با دیگران استفاده کنید تا بتوانند در آن همکاری کنند. اگرچه دفترچه راهنمای رسمی حداقل ۱۲۸ مگابایت رم را بیان می کند، من به شما توصیه می کنم با پیشنهاد آنها حداقل ۵۱۲ مگابایت رم همراه باشید. NextCloud از پایگاه داده MySQL / MariaDB استفاده می کند و با توجه به اینکه MySQL یک رم ۵۱۲ مگابایتی را توصیه می کند، تلاش برای اجرای NextCloud روی هر پیکربندی کوچکتر، عملکردی را که می خواهید (حتی اگر فقط برای استفاده شخصی باشد) به شما ارائه نمی دهد.

ذخیره سازی عکس آنلاین
پیویگو

حداقل رم: ۱۲۸ مگابایت
رم پیشنهادی: ۵۱۲ مگابایت

Piwigo یک جایگزین خود میزبان برای برنامه های SaaS مانند Google Photos یا Prime Photos است. این برنامه حتی روی هاست اشتراکی هم کار می کند، بنابراین نیاز به حافظه بسیار کم است. کاربران گزارش داده اند که آن را روی یک VP با تنها ۱۲۸ مگابایت رم اجرا می کنند. استفاده از رم تنها زمانی که فایل ها را آپلود می کنید بیشتر است، در این مرحله ImageMagick برای تغییر اندازه تصاویر برای نمایش اجرا می شود. اگر به دنبال آپلود گالری هایی با تعداد زیادی عکس هستید، باید به دنبال تنظیمات رم بالاتر باشید. یک رم ۵۱۲ مگابایتی برای کاربران عادی که به دنبال آپلود خاطرات از سفرهای خود هستند توصیه می شود.

دوره های آنلاین
بوم

حداقل رم: ۱ گیگابایت
رم توصیه شده: ۱+ گیگابایت

Canvas سریعترین سیستم مدیریت یادگیری (LMS) در جهان است .مدارس و کسب و کارها به طور فزاینده ای به دنبال راه های بهتری برای آموزش دانش آموزان و مشتریان خود از هر کجا هستند. و پلتفرم کاربر پسند آنها کار را بسیار ساده تر می کند. فقط با ۱ گیگابایت رم می توانید  Canvas خود را میزبانی کنید. این برنامه Ruby on Rails از پایگاه داده PostgreSQL استفاده می کند. با این حال، با افزایش تعداد دانشجویان همزمان، باید به ارتقا نگاه کنید زیرا PostgreSQL از حافظه بیشتری در هر رشته همزمان در مقابل MySQL (10 مگابایت در مقابل ۲۵۶ کیلوبایت) استفاده می‌کند.

سرور بازی
سرور Minecraft

حداقل رم: ۳ گیگابایت
رم توصیه شده: ۴+ گیگابایت

میزبانی سرور بازی Minecraft بسیار آسان است، اما باید با سروری با حداقل ۳ گیگابایت رم شروع کنید. این پیکربندی به شما آزادی عمل کافی برای اجرای سرور می دهد، به علاوه به سیستم عامل اجازه می دهد تا RAM کافی برای انجام کارهای دیگر داشته باشد. Minecraft  برای راه‌اندازی که حدود ۳۵ مود / افزونه دارد باید از یک سرور رم ۴ گیگابایتی استفاده کنید. اگر شروع به تبدیل شدن به یک مکان محبوب برای پاتوق بازیکنان کردید، باید به تنظیمات بالاتر بروید.

سرور ایمیل

Mailcow

حداقل رم: ۱.۵ گیگابایت
رم پیشنهادی: ۲ گیگابایت/ ۴ گیگابایت

اگر به دنبال یک سرور ایمیل با یک رابط وب مدرن برای مدیریت دامنه ها و صندوق های پستی هستید، Mailcow یک گزینه محبوب است. این یک سرور ایمیل مبتنی بر Docker است که مدیریت سرور ایمیل شما را آسان می کند. برای شروع به حداقل ۱.۵ گیگابایت رم نیاز دارید، اما بسته به تعداد کاربران مورد انتظار و حجم ایمیل، ۲ تا ۴ گیگابایت را توصیه می کنیم.

میزبانی VPN
OpenVPN

حداقل رم: ۱ گیگابایت
رم پیشنهادی: ۱ گیگابایت

در عصر کنونی داده کاوی، حفظ حریم خصوصی مهمتر از همیشه است. با اجرای OpenVPN بر روی VPS شما، می توانید هنگامی که تیم شما مجبور است از خانه کار کند، از داده های مشتری ارزشمند خود محافظت کنید. برای مصارف شخصی، ۱ گیگابایت رم باید برای اجرای شما کافی باشد. رمزگذاری و رمزگشایی بسته ها در حافظه اتفاق می افتد، بنابراین حداقل به آن نیاز دارد. دستورالعمل دیگر ارائه شده توسط OpenVPN اضافه کردن ۱ گیگابایت برای هر ۱۰۰ دستگاه اضافی است که به سرور متصل می شود. بنابراین ۱ گیگابایت رم باید شما را برای مدتی نگه دارد.

مانیتورینگ سرور
نظارت کنید

حداقل رم: ۱ گیگابایت
رم توصیه شده: ۱+ گیگابایت

حتی اگر برنامه ریزی کرده اید که RAM موجود در VPS خود را به حداکثر برسانید، مهم است که مراقب عملکرد باشید و میزان استفاده از RAM را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برنامه های شما به درستی اجرا می شوند.

ابزارهای متعددی برای نظارت آسان سرور وجود دارد، اما Monit از محبوب‌ترین آنهاست. این به شما امکان می دهد مصرف حافظه خود را از طریق رابط کاربری گرافیکی ردیابی کنید و حتی می توانید تعمیر و نگهداری خودکار سرور را بر اساس دستورالعمل هایی که ارائه کرده اید انجام دهید. متأسفانه، ردیابی میزان مصرف رم ،رم شما را نیز می طلبد! ما حداقل ۱ گیگابایت رم را برای اجرای Monit بر روی دستگاه خود توصیه می کنیم.

VPS شما به چه مقدار RAM نیاز دارد؟

ممکن است تصمیم بگیرید چندین برنامه را روی یک سرور اجرا کنید و اگر چنین است، باید با اضافه کردن RAM توصیه شده برای هر یک از برنامه های خود شروع کنید. اگر کمی در محاسبات خود کوتاهی کرده اید، نگران نباشید، زیرا اکثر شرکت های میزبانی ابری به شما اجازه می دهند بدون نیاز به راه اندازی مجدد،سرویس خود را ارتقا دهید. شما میتوانید سرور مجازی خود را ارتقا دهید و به یک پلن بالاتر بروید که به شما رم بیشتر، هسته های بیشتر و فضای دیسک بیشتری می دهد.

جمع بندی

اگر پول برای ارتقاء کم است، سعی کنید سرور خود را با خاموش کردن سرویس‌های ناخواسته یا تغییر به گزینه‌هایی که حافظه کمتری مصرف می‌کنند، بهینه کنید. امیدواریم این مقاله نکات مفیدی را در مورد نحوه برنامه ریزی رم موجود برای سرور مجازی VPS  به شما ارائه کرده باشد. حالا که می دانید چقدر به آن نیاز دارید. چرا کمتر برای آن پرداخت نکنید؟ توشن بهترین رم را در صنعت میزبانی ارائه می دهد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
امتیاز دهید
برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع