آموزش نصب کنترل پنل سی پنل C Panel بر روی Cent OS

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

آموزش نصب کنترل پنل سی پنل C Panel بر روی Cent OS

آموزش نصب کنترل پنل سی پنل C Panel بر روی Cent OS

نصب کنترل پنل سی پنل به چه صورت است؟ CPanel یکی از حرفه ای ترین و محبوب ترین کنترل پنل هایی است که بر روی سرور مجازی یا سرور اختصاصی با سیستم عامل لینوکس قابل ارائه و نصب می باشد. حتما شما هم تا کنون با این کنترل پنل در هاست و میزبانی اشتراکی سایت های مختلف کار کرده اید. از هر شرکتی که هاست خود را تهیه کرده باشید در صورتی که هاست لینوکس باشد یا کنترل پنل دایرکت ادمین بر روی آن نصب شده است یا سی پنل، البته کنترل پنل سی پنل برای کاربران ایرانی متاسفانه محدودیت هایی را گذشته است ولی با روش هایی می توانید این کنترل پنل محبوب را بر روی سرور مجازی ایران که در داخل ایران میزبانی میشود ، نصب و از آن استفاده نمایید. در این مطلب آموزش نصب کنترل پنل سی پنل C Panel بر روی Cent OS لینوکس را برای شما توضیح خواهیم داد و با روش مشابه می توانید این کنترل پنل را بر روی توزیع های دیگر لینوکس نظیر اوبونتو و Debian هم نصب نمایید. البته بر اساس تجربه این کنترل پنل بر روی Cent OS بهترین بازدهی را دارد و احتمال کمتری در بروز مشکلات مختلف برای شما ایجاد می کند.

برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

کنترل پنل CPanel چیست؟

Cpanel همانطور که گفتیم یکی از محبوب ترین کنترل پنل های مبتنی بر لینوکس برای کاربران هاست لینوکسی است. اگر سایت شما با وردپرس برنامه نویسی شده یا از فروشگاه سازهایی نظیر ووکامرس، اپن کارت و مجنتو استفاده می کنید استفاده از هاست لینوکسی با کنترل پنل سی پنل از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. کار کنترل پنل این است که در یک محیط گرافیکی و ساده امکان دسترسی به بخش های مختلف هاست را به شما بدهد و شما امکانات مدیریتی در بخش های مختلف هاست را به صورت کامل داسته باشید.  سی پنل شما را قادر میسازد تا تمامی سرویس های هاست نظیر ایمیل، اکانت های ftp، فایل منیجر و مدیریت فایل ها، دیتابیس ها و اتصال به پایگاه داده و … را در یک مکان و تحت مرورگر مدیریت کنید. در حال حاضر cPanel از بهترین کنترل پنل های هاستینگ لینوکس شناخته می شود و بیشتر توسعه دهندگان وب و وبمسترها به خوبی با آن آشنا هستند.

آموزش نصب کنترل پنل سی پنل C Panel بر روی Cent OS

سی پنل در مقابل رقیب خود دایرکت ادمین محیط کاربری زیبا تر و پر امکانات تری را محیا کرده است .سادگی و سهولت استفاده از سی پنل شما را قادر میسازد تا به راحتی بخش های مختلف سایت خود را مدیریت کنید و در سایت های مختلف نیز آموزش های جامعی برای این کنترل پنل ارائه شده است که می توانید به سادگی بخش هایی که با آن ها آشنایی ندارید را یاد بگیرید. تفاوتی ندارد تمایل به ایجاد کاربر جدید FTP، ایجاد آدرس ایمیل، مانیتورینگ منابع، ایجاد ساب دامین ها یا نصب نرم افزار داشته باشید تمامی این موارد را به سادگی در CPanel میتوانید انجام دهید.

نکات مهم قبل از نصب کنترل پنل Cpanel بر روی سرور مجازی

۱- مراحل نصب کنترل پنل ها به صورت کلی ساده و بیشتر عملیات به صورت خودکار انجام می شود ولی از آنجا که نیاز است برنامه های مختلفی بر روی سرور دانلود و نصب شوند ممکن است انجام این عملیات بسته به سرعت شبکه سرور و منابع سخت افزاری آن طی چند دقیقه تا چند ساعت زمان انجام شود. لذا در صورت طول کشیدن عملیات نصب

۲- توجه نمایید که Cpanel رایگان نیست و هزینه لایسنس ماهانه و یا سالانه بسته به نوع کاربری آن دارد که لازم است قبل از اقدام به نصب لایسنس معتبر را از شرکت اصلی و یا شرکت های واسط نظیر توشن تهیه نمایید. جهت خرید لایسنس سی پنل کلیک کنید.

۳- در صورتی که C Panel را بر روی سرور مجازی نصب نمایید و در آینده به هر دلیل نیاز به حذف آن داشته باشید این امر مشکلات مختلفی را برای شما ایجاد خواهد کرد، لذا در این موارد بهترین کار فرمت کلی هارد سرور و نصب مجدد سیستم عامل به صورت تازه است که در این عملیات اطلاعات سایت های میزبانی شده و دیتابیس ها نیز حذف خواهد شد. لذا قبل از اقدام به نصب کنترل پنل از مواردی که نیاز دارید مطمئن شوید.

۴- در صورتی که تا کنون با هاست های سی پنلی کار می کردید و تجربه کار با سرور مجازی را نداشته اید ممکن است این آموزش برای شما مناسب نباشد. چنانچه هاست سی پنل تهیه کنید عملیات نصب و تنظیمات برای شما توسط واحد پشتیبانی شرکت ارائه دهنده خدمات از قبل انجام شده است و نیازی به نصب کنترل پنل ندارید. تنها لازم است با اطلاعاتی که برای شما اتصال شده است به اکانت کاربری خود وارد شوید.

پیش نیاز های نصب کنترل پنل سی پنل

جهت نصب کنترل پنل سی پنل لازم است پیش نیاز های نصب آن را رعایت کنید که در زمان نصب یا بعد از آن با مشکلی مواجه نشوید. مهم ترین این موارد را درادامه اشاره خواهیم کرد:

۱- سرور مجازی یا سرور اختصاصی با پشتیبانی از سیستم عامل های لینوکس

۲-حداقل رم مورد نیاز ۱ گیگابایت است که بهتر است سرور مجازی ۲ گیگابایت رم و دو هسته cpu و ۲۰ گیگابایت فضای هارد داشته باشد.

آموزش نصب کنترل پنل سی پنل C Panel بر روی Cent OS

۳- سیستم عامل نصب شده به صورت پایه ( در این آموزش از سیستم عامل Cent os نسخه ۷ استفاده شده است )

۴- دسترسی کامل و بدون محدودیت به کاربر root سرور

مراحل نصب کنترل پنل cPanel/WHM بر روی Cent OS

پس از اتصال با پروتکول ssh به سرور، ابتدا دستور زیر را اجرا کنید تا پیش نیاز نصب کنترل پنل نصب شود.

sudo yum install perl

سی پنل به معتبر بودن نام هاست تنظیم شده در سرور شما حساس است، پس لطفا با دستور زیر، نام هاست را با یک زیر دامنه از دامنه اصلی خود به روز کنید تا از بروز مشکلات و خطاهای بعدی در زمان نصب جلوگیری شود.

hostname vps.mydomain.com

حال سرور شما آماده دریافت و نصب اسکریپت اصلی سی پنل است، برای اینکه پوشه های پیش فرض بی مورد شلوغ نشوند یک پوشه یا دایرکتوری جدید با نام سی پنل بسازید و به آن وارد شوید

mkdir cpanel

cd cpanel

در سرور مجازی لینوکس توشن ابزار wget به صورت پیش فرض نصب است ولی در صورتی که این برنامه نصب نبود می توانید با دستور زیر آن را نصب کنید، در این دستور برنامه screen را هم نصب می کنیم:

sudo yum install screen wget

دستور رات زیر را به ترتیب وارد نمایید:

screen -l

wget -N http://httpupdate.cPanel.net/latest

sh latest

عملیات نصب به صورت خودکار آغاز شده و جلو خواهد رفت. ممکن سات سوالاتی از شما پرسیده شود که با مطالعه آن ها به آن ها جواب دهید ولی می توانید از پاسخ پیش فرض هم استفاده نمایید و تنها enter را بزنید. در صورت پرسیدن کد لایسنس کد خود را وارد نمایید.

پس از اتمام عملیات نصب کنترل پنل می توانید با آدرس های زیر به کنترل پنل متصل شده و وارد آن شوید.

http://VPSIP/cpanel 

http://mydomain.com/cpanel

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع