آموزش نصب و اتصال به سرور مجازی میکروتیک به زبان ساده

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

آموزش نصب و اتصال به سرور مجازی میکروتیک به زبان ساده

آموزش نصب و اتصال به سرور مجازی میکروتیک به زبان ساده

آموزش نصب و اتصال به سرور مجازی میکروتیک MikroTik به زبان ساده، با توجه به نیاز های مدیران سایت های اینترنتی و همچنین مدیران شبکه شرکت ها و سازمان، یک سیستم عامل سبک برای پاسخگویی به نیازهای مختلف این افراد می تواند بسیار مفید باشد. سال هاست که محصولات شرکت سیسکو در همه جای دنیا برای این مصارف کاربرد بالا دارد ولی محدودیت در دسترسی از ایران و هزینه بالای خدمات این شرکت یکی از معایب استفاده از آن در ایران است. با استفاده از سرور مجازی میکروتیک و سیستم عامل MikroTik که یک سیستم عامل کم حجم و سبک و کاملا منعطف است می توان به سادگی تمامی پروتکول های شبکه مورد نیاز را در محیلی ایزوله و بسته به نیاز ها در چند دقیقه راه اندازی کرد. 

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

میکروتیک چیست و چه امکاناتی دارد؟

شرکت میکروتیک یک شرکت پیشرو در خدمات روتینگ و ارائه خدمات مبتنی بر شبکه است که در سال ۱۹۹۵ در اروپای شرقی توسط دو دانشجو MIT آمریکا تاسیس شد. این دو دانشجو بعد از مدتی توانستند یک سیستم عامل با هسته لینوکس و قابلیتهای متعدد روتینگ آماده سازی و منتشر کنند که به نام سیستم عامل میکروتیک معرفی و انتشار پیدا کرد.میکروتیک را می توان یک پکیج کامل از کلیه امکانات مدیریت شبکه و کار با پروتکول های انتقال داده نظیر روتینگ، فایروال، VPN، مانیتورینگ، Qos ،Hotspot ،Load Balancing و سرویس های کار آمد دیگری که در مدیریت شبکه ها در یک جا دانست.

MikroTik OS یک سیستم عامل کاملا سبک و بر پایه لینوکس است که مشخصات سخت افزاری پایینی برای اجرا نیاز دارد و از این رو می تواند به راحتی چه بر روی کامپیوتر و ماشین مجازی و چه بر روی سخت افزار هایی نظیر روتر ها و مودم ها نصب شود و از آن برای مصارف مختلفی خانگی تا شرکتی و سازمانی استفاده کرد به صورتی که از مهم ترین مزایای این سیستم عامل می توان استفاده در مقیاس های مختلف شرکتی و سازمانی بدون مشکل انتقال از پلتفرم ها به یکدیگر اشاره کرد.

 

سرور مجازی میکروتیک چیست؟

سرور مجازی میکروتیک یا MikroTik VPS  یک ماشین مجازی با پشتیبانی از سیستم عامل لینوکس است که بر روی آن سیستم عامل اختصاصی MikroTik نصب و سفارشی سازی می شود. بر خلاف سخت افزار هایی که برای میکروتیک وجود دارد سرور مجازی محدودیتی در میزبانی به صورت فیزیکی ندارد و می تواند در هر دیتاسنتر داخلی و یا خارجی میزبانی شود. بسته به نیاز های مدیران شبکه این سرور ها می توانند در داخل و یا خارج از کشور میزبانی شوند و امکان پیاده سازی پروتکول های مخلتف را بدون هیچ مشکلی با دسترسی به آی پی ثابت و اختصاصی دارند. برای سفارش سرور مجازی میکروتیک از ایران و یا کشور های اروپایی می توانید به صفحه سفارش این خدمات مراجعه نمایید:

سرور مجازی میکروتیک

 

آموزش نصب میکروتیک بر روی سرور مجازی

در صورتی که از شرکت توشن سرور خود را تهیه کرده باشید نیازی به نصب دستی سیستم عامل وجود دارد و پس از سفارش پلن مد نظر شما، سیستم عامل به صورت کامل توسط واحد فنی بر روی سرور مجازی شما نصب شده و تنظیمات اولیه و پیش نیاز آن برای شما انجام خواهد شد. سپس در اطلاعات ورود به سرور که برای شما ایمیل می شود کلیه اطلاعات مورد نیاز برای اتصال به سرور اختصاصی میکروتیک شما با آی پی آن برای شما ارسال خواهد شد. به همین راحتی!

 

رفع مشکل پینگ نداشتن سرور میکروتیک

برخلاف اکثر سرویس دهنده های داخلی که سرور تحویل داده شده پینگ نداشته و نیاز است عملیات مختلفی از طریق ابزار VNC برای برقراری پینگ سرور انجام شود ، در صورتی که سرور را از شرکت توشن تهیه کرده باشید نیازی به انجام اقدامات اضافه نبوده و پینگ سرور برای اتصال از نرم افزارهای مختلف در دسترس است.

آموزش نصب و اتصال به سرور مجازی میکروتیک

دلیل مشکل در پینگ سرور تنظیم نشدن کامل تنظیمات کارت شبکه و آی پی سرور مجازی است که در شرکت توشن به صورت خودکار و کامل انجام می شود.

 

آموزش اتصال به سرور مجازی میکروتیک

پس از سفارش آنلاین و تحویل سرور مجازی میکروتیک، آی پی اختصاصی سرور شما و اطلاعات ورود در نقش مدیر برای شما ارسال می شود. شما می توانید به سادگی از طریق آی پی سرور و بدون نیاز به هیچ نرم افزار اضافی به صورت مستقیم به پنل مدیریت سرور مجازی خود متصل شوید و با آن کار کنید.

در صورت نیاز می توانید از نرم افزار winbox که برای سیستم عامل ویندوز ارائه شده است هم برای اتصال به سرور استفاده کنید. این نرم افزار هم امکانات مشابهی نظیر روش قبل به شما برای مدیریت سرور میکروتیک ارائه می کند.

دانلود نرم افزار winbox

 

آموزش اتصال به سرور میکروتیک با WinBox

همانطور که اشاره کردیم یکی از روش های اتصال به میکروتیک استفاده از نرم افزار WinBox است که یک نرم افزار رایگان برای اتصال از سیستم عامل ویندوز به میکروتیک است. با توجه به امانات منحصر به فرد این نرم افزار در ادامه به صورت تصویری مراحل اتصال و کار با سرور را اشاره خواهیم کرد.

در مرحله اول نرم افزار را دانلود و نصب کنید. پس از اجرای آن صفحه زیر را مشاهده می کنید که می توانید آی پی خود را وارد کنید و به سرور متصل شوید:

آموزش نصب و اتصال به سرور مجازی میکروتیک

پس از اتصال به سرور پنل مدیریت و امکانات متنوع آن را مشاهده می کنید. برای مثال اگر میخواهید کلمه عبور پیش فرض سرور خود را تغییر دهید می توانید به بخش زیر مراجعه نمایید:

آموزش نصب و اتصال به سرور مجازی میکروتیک

 

برخی از کاربرد های سرور مجازی میکرویتک

  • مسیریابی
  • دیواره آتش
  • پروتکل پیکربندی سرور DHCP
  • ترجمه آدرس شبکه
  • سرور پروکسی
  • مدیریت شعاع و کاربر
  • بی سیم
  • تعادل بار
  • شبکه خصوصی مجازی
  • میزبانی اتصالات PPPoE – PPTP – L2TP – SSTP – ISDN

 

سخن آخر

در این مطلب آموزش نصب و اتصال به سرور مجازی میکروتیک به زبان ساده را به زبان ساده برای شما منتشر کردیم. البته کار کردن با این سیستم عامل نیاز به تجربه و آموزش دارد و در این مطلب تنها به راه اندازی و اتصال اولیه به سرور مجازی میکروتیک پرداختیم . سیستم عامل میکروتیک نیاز به لایسنس اختصاصی برای کار کردن دارد که شرکت توشن این مورد را پس از نصب سیستم عامل برای شما انجام . برای سفارش و خرید آنلاین سرور مجازی میکروتیک اینجا کلیک کنید یا با واحد فروش شرکت تماس حاصل نمایید.

 

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 7 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع