معرفی رمز ارز سولانا ( Solana)

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

معرفی رمز ارز سولانا ( Solana)

معرفی رمز ارز سولانا ( Solana)

رمز ارز سولانا چیست؟ سولانا یک پلتفرم محاسباتی رمزنگاری است که هدف آن دستیابی به سرعت بالای تراکنش بدون قربانی کردن تمرکززدایی است. از مجموعه ای از رویکردهای جدید ، از جمله مکانیسم “اثبات تاریخ” استفاده می کند.

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

همانطور که می دانید علاوه بر دانش کافی در خصوص ترید لازم است تا از ابزار های مخصوص ترید مانند سرور مجازی نیز استفاده کنید. برای کسب سود از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال نیز باید از سرور مجازی بایننس استفاده کنیم تا سرعت و قدرت اینترنت بالاتری را داشته باشیم. 

با مطالعه مطالب قبل می توانید در خصوص رمز ارز رادیکل (Radicle) نیز اطلاعاتی به دست آورید.

بازار ارزهای دیجیتال در چند هفته گذشته روند نزولی داشته است. بیت کوین موقعیت خود را در بالای ۵۰ هزار دلار از دست داده است ، در حالی که اتر در چند ماه گذشته نتوانسته از مرز ۴ هزار دلار فراتر رود.

با وجود روند نزولی در بازار ، یکی از ارزهای دیجیتال برجسته سولانا است. سولانا (SOL) در زمانی که سایر ارزهای دیجیتال متحمل ضررهای عظیمی بودند ، به بالاترین سطح خود در بالای ۲۰۰ دلار رسید. این حرکت غیرمعمول در قیمت توجه بسیاری از معامله گران ، سرمایه گذاران ، شرکت کنندگان در بازار و افراد خارج از فضای ارز دیجیتال را به خود جلب کرد.

به عنوان یکی از رمزارزهای پیشرو در جهان ، تعجب آور نیست که بسیاری از مردم بخواهند در مورد سولانا و علت افزایش آن در زمان از دست دادن ارزش ارزهای دیجیتال دیگر بدانند. این پست به اصول اولیه سولانا می پردازد و تجمع آن را چند هفته پیش توضیح می دهد.

رمز ارز سولانا چیست؟

اولین سوال واضح این است که سولانا چیست.  رمز ارز سولانا یک بستر بلاک چین است که به طور خاص برای میزبانی برنامه های غیر متمرکز طراحی شده است. مشابه سایر بلاک چین های اصلی dApp مانند اتریوم و کاردانو است.

با این حال ، سولانا یک پروژه منبع باز است که در حال حاضر توسط بنیاد سولانا در ژنو اداره می شود. این بلاک چین توسط توسعه دهندگان آزمایشگاه Solana در سان فرانسیسکو ساخته شده است. سولانا با ارائه چیزی که بلاک چین اتریوم تا به حال نتوانسته آن را ارائه دهد ، مورد توجه قرار گرفته است. عملکرد سریعتر و هزینه تراکنش کمتر

بر خلاف اتریوم ،  Solana یک بلاک چین PoS (اثبات سهام) است و آن را نسبت به بلاک چین های معروف PoW (اثبات کار) مانند اتریوم و بیت کوین سازگار با محیط زیست می کند. این سکه ساده به نام سولانا دارد.

رمز ارز سولانا

پروتکل اثبات سهام استفاده شده توسط سولانا در حال حاضر در فضای رمزنگاری ترجیح داده می شود. بر خلاف اثبات کار که در آن انرژی عظیمی برای راه اندازی بلاک چین مورد نیاز است ، اثبات سهام باعث می شود که گره های اعتبارسنج در شبکه چیزی را به اشتراک بگذارند. در مورد سولانا ، اعتبارسنج ها توکن های SOL را در نظر می گیرند. اگرچه اعتبارسنج ها همچنین برای کارکردن از برق استفاده می کنند ، اما مصرف برق آنها بسیار کمتر از ماینر های PoW است.

سولانا یک بلاک چین قابل برنامه ریزی است

سولانا را می توان به عنوان یک بلاک چین قابل برنامه ریزی توصیف کرد. در حال حاضر یکی از سریع ترین بلاک چین های قابل برنامه ریزی در فضای ارز دیجیتال است. این رقیب اصلی سایر بلاک چین های قابل برنامه ریزی مانند اتریوم و کاردانو است.

بلاک چین های قابل برنامه ریزی به دلیل کارکردها و پتانسیل عظیمی که دارند در فضای ارزهای دیجیتال و فراتر از آن بسیار محبوب هستند. آنها توانایی ذخیره قطعات کوچکی از کد را دارند که به قراردادهای هوشمند معروف هستند. قراردادهای هوشمند را می توان طوری برنامه ریزی کرد که در صورت برآورده شدن شرایط قرارداد ، اقدامات خاصی را انجام دهد.

به عنوان مثال ، اگر یک اتومبیل اجاره می کنید ، نمایندگی ممکن است یک قرارداد هوشمند را آغاز کند که وقتی ماشین را در شرایط خوب بازگردانید ، به طور خودکار سپرده شما را پس می گیرد. اتریوم اولین بود و پیشرو بلاک چین قابل برنامه ریزی در جهان باقی ماند. در چند سال گذشته ، بلاک چین اتریوم طیف وسیعی از توسعه دهندگان را جذب کرده است که از آن برای ساخت برنامه های غیر متمرکز (dApps) استفاده می کنند.

با این حال ، شبکه اتریوم همچنان در برخی جنبه ها ، به ویژه در مقیاس پذیری ، کوتاه می آید. ازدحام شبکه گاهی هزینه های هنگفتی را در پی دارد. در حال حاضر توسعه دهندگان روی ETH 2.0 کار می کنند و بلاک چین را از اثبات کار به پروتکل اثبات سهام منتقل می کنند. انتظار می رود ارتقاء ETH 2.0 مشکل مقیاس پذیری را حل کند و اتریوم دارای رد پای کربن کمتری باشد.

به دلیل کاستی های اتریوم ، بلاک چین های قابل برنامه ریزی جدید ظاهر شده اند و بخشی از سهم بازار اتریوم را به خود اختصاص داده اند. مانند سولانا ، تزوس و کاردانو ارزان تر ، سریعتر و پایدارتر از اتریوم طراحی شده اند. سولانا اکنون سریعترین آنها است.

رمز ارز سولانا چقدر سریع است؟

سولانا در حال حاضر یکی از سریع ترین بلاک چین های قابل برنامه ریزی در جهان است. می تواند بیش از ۵۰،۰۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) را پردازش کند. توسعه دهندگان می گویند با افزایش شبکه ، سرعت تراکنش می تواند به ۷۰۰،۰۰۰ TPS برسد. این بسیار بهتر از اتریوم است که در حال حاضر بین ۱۵ تا ۴۵ TPS پردازش می کند.

سرعت و هزینه پایین تراکنش سولانا توسعه دهندگان زیادی را به سمت بلاک چین کشانده است. طیف گسترده ای از dApps و پروژه های قرارداد هوشمند در حال حاضر در پروژه Solana مستقر شده است. بنابراین ، آن را به یکی از پرکاربردترین بلاک چین ها و ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل می کند.

نمی توان این واقعیت را انکار کرد که Solana (SOL) یکی از بهترین ارزهای دیجیتال در سال جاری است. SOL با محدودیت بازار خود را به ده ارز رمزنگاری برتر رسانده است و از Dogecoin و Polkadot پیشی گرفته و همچنین از نظر ارزش بازار با XRP رقابت می کند.

اگرچه قیمت آن در حال حاضر کمی بالاتر از ۱۴۰ دلار است ، اما سولانا در ۹ سپتامبر به بالاترین سطح خود در ۲۱۳ دلار رسید. این در حالی بود که بازار ارزهای دیجیتال بیشتر ارزش خود را از دست می داد.

اگرچه رقبای دیگر مانند اتریوم ، از جمله کاردانو ، پولکادوت ، دفینیتی ، ترا ، پلیگون و آوالانش ، همگی در سال گذشته دستاوردهای هنگفتی را در قیمت خود افزایش داده اند ، اما عملکرد سولانا فوق العاده بود.

دلیل اصلی رشد آن این است که اکوسیستم سولانا از FTX پشتیبانی می کند ، یکی از مبادلات دارایی های دیجیتال پیشرو در جهان. FTX طی چند ماه گذشته پروژه های متعددی را بر اساس سولانا راه اندازی کرده است.

چگونه می توانم سرور مجازی ترید بایننس توشن را برای خرید و فروش ارز های دیجیتال تهیه کنم؟

برای تهیه بهترین vps برای بایننس روی کادر آبی رنگ زیر کلیک کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 1 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع