هاست ابری چیست؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

هاست ابری چیست؟

هاست ابری چیست؟

هاست ابری در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. ابر یا کلود مفهومی است که در بسیاری از زمینه‌های فناوری به کار گرفته شده است و اکنون در عرصه میزبانی (هاست) نیز گسترش یافته است. بر اساس مطالعات اخیر، انتظار می رود بازار جهانی رایانش ابری به طور قابل توجهی رشد کند، که نشان دهنده اتکای فزاینده به راه حل های مبتنی بر ابر توسط مشاغل در هر اندازه است.

برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

در ادامه این مطلب، با هم بررسی خواهیم کرد که هاست ابری چیست، چگونه کار می کند، و چرا ممکن است بخواهید از هاست ابری برای میزبانی وب سایت خود استفاده کنید.

مفهوم کلود (cloud) چیست؟

 

وقتی صحبت از ابر می شود، هیچ چیز فیزیکی وجود ندارد که بتوان به آن اشاره کرد و آن را به عنوان ابر نامگذاری کرد. درست مانند میزبانی ابری، یک سرور فیزیکی وجود ندارد که بتوان به آن اشاره کرد و گفت: “این یک میزبان ابری است.”

در عوض، این روش،  روشی برای ذخیره داده ها در چندین رایانه و دسترسی به آن داده ها از طریق اتصال شبکه ای مانند اینترنت است. به طور کلی، ابر مانند یک کامپیوتر فیزیکی واحد، با قدرت پردازش و فضای ذخیره سازی بی پایان رفتار می کند.

خدمات متداول مبتنی بر ابر که از فرآیند مشابهی استفاده می کنند، ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری مانند Dropbox و Google Docs هستند. 

انواع هاست ابری

هاست ابری را می توان به سه نوع اصلی طبقه بندی کرد:

Public Cloud: منابع بین چندین مشتری به اشتراک گذاشته می شوند.
Private Cloud: منابع به یک مشتری اختصاص داده شده است و امنیت بالاتری را ارائه می دهد.
ابر ترکیبی: ترکیبی از منابع ابر عمومی و خصوصی برای انعطاف پذیری بیشتر.
هر نوع نیازهای مختلفی را برآورده می کند و سطوح مختلفی از امنیت، هزینه و کنترل را ارائه می دهد.

هاست ابری چیست؟

میزبانی ابری در حقیقت راهی برای پیکربندی سرورها است. در تنظیمات سرور معمولی، شما محدود به محدودیت‌های فیزیکی سروری هستید که سایت شما روی آن میزبانی می‌شود. با میزبانی ابری، شما به یک پیکربندی سرور منحصربه‌فرد تکیه می‌کنید که به شما امکان می‌دهد از چندین سرور مختلف استفاده کنید و در نتیجه یک راه‌حل میزبانی مقرون‌به‌صرفه ایجاد کنید که مقیاس‌پذیر و فوق‌العاده قابل اعتماد است.

در سطح فنی، منابع مورد نیاز برای عملکرد وب سایت شما در چندین سرور راه دور پخش می شود و این منابع در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که وب سایت شما به یک سرور تکیه نمی کند، بلکه به شبکه ای از سرورها متکی است، به این شبکه از سرورها ابر گفته می شود.

هاست ابری چگونه کار می کند؟

ساده ترین راه برای تجزیه هاست ابری، مقایسه آن با یک مدل سرور واحد است. با میزبانی سنتی، شما یک سرور واحد دارید که شامل تمام فایل های وب سایت شما می شود. هنگامی که یک کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، این فایل ها سپس از آن سرور فیزیکی واحد ارائه می شوند.

این را با راه اندازی میزبانی ابری مقایسه کنید که در آن منابع سایت شما می تواند از چندین محیط سرور مجازی مختلف استخراج شود.

هسته اصلی راه اندازی هاست ابری، شبکه ای از سرورهای فیزیکی است که سرورهای مجازی در بالای آنها اجرا می شوند. با این تنظیمات، می‌توانید از منابع تقریباً نامحدودی از منابع سرور استفاده کنید و با افزایش نیازهایتان، سایت خود را افزایش دهید.

مزایای هاست ابری

هاست ابری چیست؟

۱. ساختار قیمت گذاری انعطاف پذیر

در اکثر سبک‌های میزبانی دیگر، صرف‌نظر از اینکه از همه منابع سرور استفاده می‌کنید یا نه، نرخ ماهیانه پرداخت می‌کنید. با میزبانی ابری، شما فقط برای چیزی که استفاده می کنید هزینه پرداخت می کنید.

بنابراین، اگر انتظار دارید یک پست ویروسی شود یا سایت شما ترافیک غیرمعمول زیادی دریافت می کند، لازم نیست بسته خود را به طور کامل ارتقا دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که منابع خود را در طول موج ترافیک افزایش داده و پس از بازگشت سطح ترافیک به حالت عادی، کاهش دهید. به جای پرداخت هزینه های میزبانی بالا، قیمت شما با کل منابع سروری که استفاده می کنید مطابقت دارد.

۲. رفع احتمال از بین رفتن اطلاعات

اطلاعات هر سرور ممکن است به دلایل مختلفی مثل سوختن یکی از اجزای سخت افزاری و یا بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و … از بین بروند. در این جور مواقع مزیت داشتن یک سرور ابری این است که حداقل خیالتان راحت است که در صورت بروز چنین مشکلاتی، بکاپ های دیگری از سایت شما روی سرورهای دیگری وجود دارد و در دسترس است.

۳. قابلیت اطمینان

سرورهای ابری مثل سرورهای اختصاصی بسیار خوب و عالی عمل می کنند. از آن‌ جا که سرورهای ابری روی چندین سرور فیزیکی راه‌ اندازی می‌شوند، حتی درصورت خرابی یکی از اجزا، بازهم می‌ توان از آن سرور استفاده کرد.

۴. برای سایت هایی با ترافیک مقیاس پذیر عالی کار می کند

اگر ترافیک سایت شما در طول ماه یکنواخت نباشد، پیدا کردن میزبان یا هاستی که بیشترین ارزش را نسبت به پولتان به شما بدهد، سخت خواهد بود. با میزبانی ابری، شما این توانایی را دارید که به راحتی منابع سرور خود را بر اساس نیاز، بالا و پایین کنید. یافتن این سطح از مقیاس پذیری با هر سبک دیگری از میزبانی بسیار دشوار خواهد بود.

برای خرید هاست ابری، هاست لینوکس، هاست وردپرس و …. می توانید با کارشناسان فروش ما در شرکت توشن با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۹۹۶ تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
2/5 - (2 امتیاز)
برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 11 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع