آیا ماینر بخریم؟ بررسی فاکتور های مهم در انتخاب ماینر

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

آیا ماینر بخریم؟ بررسی فاکتور های مهم در انتخاب ماینر

آیا ماینر بخریم؟ بررسی فاکتور های مهم در انتخاب ماینر

آیا می دانید برای انتخاب ماینر چه فاکتور هایی را باید مورد بررسی قرار دهید؟ همانطور که می دانید علاوه بر دانش کافی در خصوص ترید لازم است تا از ابزار های مخصوص ترید مانند سرور مجازی نیز استفاده کنید. برای کسب سود از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال نیز باید از سرور مجازی بایننس استفاده کنیم تا سرعت و قدرت اینترنت بالاتری را داشته باشیم. 

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

در مطالب قبلی شما را با پروژه پروتکل مینا  آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در خصوص انتخاب ماینر اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

با توجه به بالا رفتن هیجانی قیمت بیتکوین بسیاری در خصوص فریند ماینر و استخراج سوالاتی می پرسند.

در اینجا می خواهیم شما را در مورد خرید ماینر راهنمایی کنیم تا بهتر بتوانید در این مورد تصمیم بگیرید.

فاکتور های مهم در انتخاب ماینر

آیا باید ماینر بخریم و یا نه و اینکه اگر قصد خرید آن را داریم به چه فاکتور هایی باید توجه کنیم؟

برای بررسی این موضوع می توانیم از سایت asicminervalue کمک بگیریم. با واردشدن به این سایت شما جدولی را مشاهده می کنید.

Asic  در انتخاب ماینر

اول از همه می خواهیم در مورد asic صحبت کنیم، Asic یا همان تراشه های مجتمع دارای ویژگی خاصی هستند که آن این است که برای منظوری خاص و هدفی خاص طراحی شده اند.

ممکن است در این قسمت برایتان سوالی پیش بیاید که آیا ما نمی توانستیم با CPU خود کامپیوتر ماین را انجام دهیم؟ بله می توانید اما با سختی شبکه و با این سختی عملا CPU ها قدرت زیادی را برای اینکار ندارند. از این رو به سمت asic ها رفتند. Asic ها در اصل یک سری مدار های مجتمع هستند که برای هدف خاصی طراحی شده اند.

آیا ما می توانیم برای همه کار ها از Asic ها استفاده کنیم؟ خیر. هر asic که در حال طراحی است برای هدف خاصی در حال طراحی می باشد. بنابراین تولید این ایسیک ها هزینه بسیار بالایی دارد. ما می توانیم از CPU موبایل هایمان نیز به عنوان یک ایسیک یاد کنیم.

برای خرید ماینر باید در نظر بگیریم که چه پارامتر هایی برایمان اهمیت دارد. اگر شما وارد سایت asicminervalue بشوید، نام بسیاری از ماینر ها را می توانید مشاهده کنید. برای هر کدام از این نام ها جدولی کشیده شده است. در سمت چپ می توانید مدل ماینر را ببینید.

سپس بعد از آن ریلیز و تاریخی که محصول در حال عرضه است نمایش داده می شود. در واقع هر چه از عمر این تکنولوژی می گذرد، توانایی و قابلیت های آن کاهش پیدا می کند.

بنابراین اگر شما ماینری را خریداری کنید که تاریخ جدیدتری داشته باشد، به این معنی است که به احتمال خیلی زیاد یعنی فناوری بیشتری دارد و قابلیت آن در ماین کردن افزایش پیدا می کند و همچنین مصرف برق آن کاهش می یابد.

انتخاب ماینر

Hashrate چیست؟

در این سایت واحدی به نام Hashrate وجود دارد، این واحد بیانگر قدرتی است که ماین انجام می شود.

هر چقدر میزان Hashrate بیشتر باشد برایتان ارزش بیشتری را نیز به همراه دارد.

پاور چیست؟

ستون کناری Hashrate، پاور (Power) است. پاور نشان دهنده میزان مصرف برق ماینر انتخابی می باشد.

نویز چیست؟

یکی از مشکلاتی که شما در ماینر ها خواهید داشت صدای ماینر است، زمانی که صدای یک ماینر زیاد باید شما در واقع نمی توانید آن را به راحتی هر جایی نگهداری کنید و صدای بیش از حد آن باعث می شود که شما نتوانید به خوبی با آن کار کنید.

الگوریتم ها

پارامتر بعدی الگوریتم ها است که در این سایت برایتان الگوریتم های مختلف را نشان داده است. هر کدام از این الگوریتم ها نشان دهنده این است که می تواند یک سری کوین ها را ماین کند.

یکی از سوالات بسیار مهم برای شما این است که آیا هر ماینری را که بخریم می توانیم با آن هر ارزی را ماین کنیم؟

خیر اینطور نیست. هر ماینر می تواند بعضی از ارز ها را ماین کند و ماینری که بتواند الگوریتم مورد نظرش را بشناسد.

به زبان ساده در فرایند استخراج ماینر ها به ما کمک می کنند تا بتوانیم یک معادله را حل کنیم و به یک هشکد دست پیدا کنیم.

در اصل فرایندی که در حال اتفاق افتادن است، بر اساس این الگوریتم هایی است که در اینجا، مشاهده خواهید کرد.

یکی از معروف ترین الگوریتم ها، الگوریتم SHA256 می باشد که بیتکوین نیز در حال استفاده از همین الگوریتم است.

بنابراین اگر شما به دنبال خرید ماینری هستید که بتوانید به وسیله آن بیتکوین را ماین کنید. لازم است تا حتما دقت کنید تا از الگوریتم SHA256 پشتیبانی کند.

در ستون بعدی می بینیم که مقدار سود شما را به صورت روزانه یا مقدار درآمد شما را به صورت روزانه محاسبه کرده است.

برای مثال اگر شما یک ماینر را تهیه کنید، می توانید مثلا حدود ۱۹۲ دلار را در روز سود کسب کنید.( تمامی این اطلاعات داخل سایت asicminervalue درج شده است.)

البته داخل ایران به واسطه این که هزینه برق مناسب تر است، این عدد می تواند کمی بالاتر باشد.

می خواهیم به این موضوع کمی تخصصی تر نگاه کنیم. همانطور که گفتیم برای ماین بیتکوین باید ماینر هایی را انتخاب کنیم که الگوریتم  SHA256 را برای ما داشته باند.

اگر شما نخواهید بیتکوین ماین کنید، و به عنوان مثال می خواهید اتریوم ماین کنید، باید به دنبال ماینر هایی باشیم که الگوریتم های اتریوم را شناسایی می کنند.

یکی از دستگاه هایی که داخل ایران بسیار رایج است، دستگاه S9J می باشد. اگر شما در قسمت سرچ سایتی که گفتیم مدل دستگاه مورد نظرتان را سرچ کنید، خیلی راحت تمام مشخصات برایتان آورده می شود.

مثلا دستگاه S9J مربوط به شرکت Bitmain است که معادل ۱۴.۵ TH به شما Hashrate می دهد. همانطور که می دانید هَشریت قدرت ماینر است و در اصل می تواند معادل این قدرت برای شما ماین انجام دهد.

تاریخ release این دستگاه آگوست ۲۰۱۸ است. یعنی تقریبا حدود ۳ سال از عمر این دستگاه می گذرد. همچنین پاور مصرفی دستگاه معادل ۱۳۵۰ وات است و صدایی که تولید می شود معادل ۷۶ دسیبل می باشد.

و به طور متوسط می تواند به طور روزانه ۱.۳۸ دلار روزانه به شما سود برساند. البته این قیمت با قیمت لحظه ای بیت کوین می باشد.

سپس مشاهده می کنید که الگوریتم بعد از آن مشاهده می کنید که الگوریتم SHA256 برایتان قید شده است.

نحوه محاسبه سود ماینر

اگر روی خود مدل دستگاه بزنیم. اطلاعات بهترین را می توانید به دست بیاورید. این دستگاه که معادل ۱.۴۸ به شما در روز دلار می دهد. در اصل Income و یا درآمدزایی این دستگاه برای شما تقریبا ۵.۳۷ دلار می باشد و در صورتی که برق این دستگاه از آن کم شود، حساب شده است که معادل ۳.۸۹ دلار پول برق می باشد که باید پرداخت کنید.

همانطور که قبل گفتیم این دستگاه معادل ۱۳۵۰ وات برق مصرفی دارد. بنابراین دو عدد ۵.۳۷ و ۳.۸۹ را اگر از همدیگر کسر کنیم حدود ۱.۴۸ دلار میزان سود شما در روز می باشد.

همچنین شما می توانید در میزان سود در سال و یا در ماه را نیز محاسبه کنید که البته در سایت asicminervalue این محاسبات انجام شده است.

بنابراین اگر شما بخواهید ماینری بخرید باید تمامی این مشخصات را بررسی کنید و ببینید که برایتان چقدر درآمد زایی می کند.

همچنین مشخصات دیگری از این دستگاه را می توانید در قسمت دیگری از جمله Specification مشاهده کنید. مثلا دستگاهی متعلق به شرکت Bitmain می باشد. و می توانید مدل دقیق آن را نیز در سایت مربوطه مشاهده کنید. همچنین حدود ۱۴.۵ TH به شما توان می دهد.

همچنین سایز، وزن دستگاه و همچنین نویز پذیری و تعداد فن های آن برای شما نشان داده شده است.

ولتاژ و پاور مورد نیاز دستگاه هم، در اینجا قید شده است. در قسمت Humidity نیز میزان رطوبتی که این دستگاه می تواند در این شرایط کار کند را نشان داده است. میزان رطوبتی که اگر دستگاه در آن شرایط بود دچار مشکل نشود.

بنابراین اگر شما در محیطی فعالیت می کنید که از میزان رطوبت ذکر شده بیشتر است و یا خیلی خشک است باید بدانید که عمر و دوام دستگاه کاهش پیدا می کند.

قسمت جالبی که باید در موردش بدانید قسمت Minable coins است. Minable coins رمز ارز هایی است که شما می توانید به وسیله دستگاه مورد نظرتان تولید کنید. شما مشاهده خواهید کرد که بیتکوین به عنوان یک رمز ارز محبوب جزو ارز هایی است که دستگاهی که گفتیم در حال ماین کردن آن است.

همچنین رمز ارز های دیگری مانند TRC و یا بیتکوین کَش و همچنین PPC و UNB و … می توانند ارز هایی باشند که این دستگاه می تواند برای شما ماین کند.

انتخاب ماینر

منظور از استخر در رمز ارز ها چیست؟

البته شما باید تصمیم بگیرید که در استخر های ماینر می خواهید وارد شوید و یا اینکه خودتان به صورت انحصاری می توانید ماین را انجام دهید.

به واسطه اینکه ممکن است احتمال بردتان کم باشد، توصیه می کنیم که وارد استخر ها بشید تا این استخر ها برایتان مسئولیت ماین را قبول کنند. اما کار این استخر ها چیست؟

زمانی که یک ماینر می خواهد فرایند استخراج را انجام دهد، احتمال موفقیت و رسیدن به نتیجه مطلوب کم است. این استخر ها هستند که تمامی ماینر ها را جمع می کنند و ماینر ها به واسطه قدرتی که در کنار هم به دست می آورند، می توانند به موفقیت دست پیدا کنند و فرایند استخراج را با موفقیت به پایان برسانند.

از این رو در استخر اینطور تفاهم می شود که اگر یک ماینر توانست برنده شود، می تواند کل فرایند استخراج را حدس بزند، پاداش آن این است که به اندازه کل ماینر های درون آن استخر به تعداد ساعت و تعداد Hashrate که در اصل کار کرده است، تقسیم شود، یک بخشی از پاداش را هم خود استخر می برد، علاوه براین احتمال برنده شده شما بیشتر خواهد بود.

در قسمت mining pools به شما گفته می شود که  چه استخر هایی می توانند به خوبی این موارد را ساپورت کنند.

و در قسمت پایین تر where to buy به شما پیشنهاد می دهد که در کجاها می توانید خریدتان را انجام دهید.

نکته ای که باید مورد بررسی قرار دهید این است که فرایند ماین کردن در ایران به واسطه اینکه شما از صنعت و معدن مجوز بگیرید، می تواند به صورت قانونی انجام گیرد.

اگر که شما مجوز نداشته باشد، این فرایند یک فرایند غیر قانونی می باشد.

اگر شما مجوز هم داشته باشید، لازم است تا ماینر هایی را تهیه کنید که دارای برگ سبز باشند و آن ها را به صورت قانونی تهیه کرده باشید. و در محل هایی که صنعت و معدن تجارت به شما اعلام کرده است، که معمولا در شهرک های صنعتی می باشد، می توانید از آن ها نگهداری کنید، با استفاده از جدولی که در سایت به شما نشان داده است، در قسمت Profitability شما می توانید متوجه شوید که آیا خرید ماینر برایتان به صرفه است و یا خیر؟

پس از انتخاب ماینر مورد نظر خیلی راحت با یک سرچ ساده در اینترنت قیمت تقریبی ماینر را می توانید به دست آورید.

بعد از اینکه قیمت ماینر را به دست آوردید، در جدولی که گفتیم به صورت ماهانه سودتان را در نظر بگیرید.

اگر به طور ماهانه ۴۴ دلار به شما سود بدهد، آیا برایتان ارزش ریالی و سرمایه گذاری دارد یا خیر؟

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که در مورد انتخاب ماینر است. برای نمونه ما دستگاهی مانند S17 را بررسی می کنیم.

 این دستگاه در دسامبر ۲۰۱۹ Release شده است، روزانه می تواند به ما ۱۸ دلار سود برساند. در اصل این ۱۸ دلار هم کسر شده مصرف برق می باشد، در واقع ۲۵ دلار می توانسته درآمد زایی کند که این سایت از آن کم کرده است.

اگر شما قیمت دستگاه  S17 و شرایط خرید آن را بررسی کنید، خیلی راحت می فهمید که ارزش سرمایه گذاری را برای شما خواهد داشت با خیر.

نکات مهم در انتخاب ماینر

ما تا اینجا متوجه شدیم که چطور می توانیم ماینر مورد نظر خودمان را انتخاب کنیم.

  • در خرید ماینر اولین رکن برای شما باید تکنولوژی دستگاه باشد.
  •  سپس باید به مصرف برق آن توجه کنید.
  • میزان حرارتی که تولید می کند.
  • هزینه ای که شما سرمایه گذاری می کنید.
  • رمز ارز هایی که ماینر مورد نظر می تواند برایتان استخراج کند.

چگونه می توانم سرور مجازی ترید بایننس توشن را برای خرید و فروش ارز های دیجیتال تهیه کنم؟

برای تهیه بهترین vps برای بایننس روی کادر آبی رنگ زیر کلیک کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع