معرفی پروژه پروتکل مینا

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

معرفی پروژه پروتکل مینا

معرفی پروژه پروتکل مینا

پروژه پروتکل مینا چه پروژه ای است؟ همانطور که می دانید علاوه بر دانش کافی در خصوص ترید لازم است تا از ابزار های مخصوص ترید مانند سرور مجازی نیز استفاده کنید. برای کسب سود از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال نیز باید از سرور مجازی بایننس استفاده کنیم تا سرعت و قدرت اینترنت بالاتری را داشته باشیم. 

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

در مطالب قبلی شما را با رمز ارز سولانا(Solana) آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در خصوص پروژه پروتکل مینا اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

هنگام ایجاد بلاک چین ، توسعه دهندگان اغلب مجبورند بین مقیاس پذیری ، تمرکززدایی و امنیت ، سه ویژگی مطلوب را که هنگام اجرا تحت یک پروتکل ناسازگار هستند ، ایجاد کنند.

برای اکثر پروژه ها ، تنها دو عنصر می توانند با هم تناسب داشته باشند و پروژه ها را مجبور به سازش کنند. این پدیده به عنوان معضل بلاک چین شناخته می شود ، که در ابتدا توسط بنیانگذار اتریوم ویتالیک بوترین به عنوان سه گانه مقیاس پذیری ابداع شد.

یکی از دلایل اصلی این مشکل این است که با افزایش استفاده از سیستم عامل های غیر متمرکز ، اندازه آنها افزایش می یابد. این امر در پروژه های پیشرو مانند بیت کوین و اتریوم مشهود است.

بیت کوین از مکانیزم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می کند ، که غیر متمرکز و امن است ، اما متأسفانه فاقد مقیاس پذیری است. اتریوم در حال حاضر از PoW به اثبات سهام (PoS) منتقل می شود ، که قرار است مقیاس بهتری داشته باشد ، اما شبکه اصلی قرارداد هوشمند هنوز به سطح بالایی از مقیاس پذیری نرسیده است. به ویژه هنگامی که هزینه های نجومی فعلی مورد نیاز برای تعامل با آن را در نظر بگیریم. برنامه های کاربردی پنج سکه دیگر دیگر مشکلات مشابهی دارند. دفترکل XRP بسیار خوب مقیاس دارد ، اما به دلیل عدم تمرکززدایی و وابستگی به Ripple ، شرکت صادرکننده ، مورد انتقاد شدید جامعه رمزنگاری قرار گرفته است.

پروتکل مینا

پروژه پروتکل مینا چیست؟

پروتکل مینا حداقل “بلاک چین مختصر” است که برای محدود کردن الزامات محاسباتی به منظور اجرای کارآمدتر DApps ساخته شده است. مینا به عنوان سبک ترین بلاک چین در جهان توصیف شده است زیرا اندازه آن با وجود افزایش استفاده ، ثابت نگه داشته شده است. علاوه بر این ، از نظر امنیت و تمرکززدایی متعادل باقی می ماند. این پروژه در اکتبر ۲۰۲۰ از پروتکل Coda به Mina تغییر نام داد.

حجم شبکه مینا تنها ۲۲ کیلوبایت است که در مقایسه با بلاک چین ۳۰۰ گیگابایتی بیت کوین بسیار ناچیز است.

هدف اصلی پروتکل مینا چیست؟

مینا در حال دستیابی به یک سیستم پرداخت توزیع شده کارآمد است که کاربران را قادر می سازد تا بطور خودکار پلتفرم را از بلاک پیدایش تأیید کنند. کاغذ سفید فنی آن را “بلاک چین مختصر” می نامد.

این پروتکل از استدلالهای دانش مجازی غیر تعاملی دانش (zk SNARKs) استفاده می کند ، یک اثبات رمزنگاری که به افراد امکان می دهد بدون افشای اطلاعات گفته شده ، اطلاعات را تأیید کنند. با این حال ، قادر ساختن یک کاربر برای ردیابی پلت فرم به بلوک پیدایش آن می تواند در یک شبکه بزرگ غیر عملی باشد. به این ترتیب ، مینا SNARKS را که تنها بر روی چند بلوک اخیر تمرکز می کند ، به طور تدریجی محاسبه می کند. به این معنی که کاربران نهایی به جای کل سابقه تراکنش یک بلاک ، بررسی می کنند که zk SNARK دارای فشرده سازی باشد.

در قلب پروتکل مینا ، MINA ، واحد پول اصلی آن قرار دارد که به عنوان یک سکه و ابزار مبادله عمل می کند.

پروتکل مینا چگونه کار می کند؟

مینا جدا از نحوه انجام معاملات ، شبیه بیت کوین است ، اما از مدل حساب مورد استفاده در اتریوم نیز استفاده می کند.

از این نظر ، تفاوت بین بیت کوین و اتریوم در این است که وضعیت بلاک چین بیت کوین حاوی لیستی از سکه های مصرف نشده است ، در حالی که وضعیت اتریوم از مانده حساب ها تشکیل شده است.

از طرف دیگر ، مینا از یک پیشگام (یا اگر بخواهید) ، معادل یک ماینر ، برای اطمینان از تعهد هر بلوک به حالت استفاده می کند.

مینا از Ouroboros Samasika استفاده می کند ، نوعی مکانیسم PoS که مخصوص شبکه های غیر متمرکز مختصر طراحی شده است زیرا راه اندازی بوت را از یک بلوک پیدایش فراهم می کند.

بلاک چین های مختصر حاوی دو عملکرد اصلی تأیید و به روز رسانی هستند. تأیید بر اجماع ، خلاصه بلاک چین و بلوک ها تأثیر می گذارد ، در حالی که عملکرد به روز رسانی با اجماع و خلاصه زنجیره ای تعامل دارد.

جدا از پیاده سازی های فوق ، پروژه از حالت اسکن موازی برای بهینه سازی سرعت پردازش تراکنش استفاده می کند ، که با گروه بندی بلوک های اثبات نشده و اختصاص فرآیند به پروورهای موازی کار می کند.

شرکت کنندگان اصلی پروتکل مینا

مینا در مورد ایجاد تحول در چشم انداز بلاک چین فعلی است ، جایی که اکثر سیستم عامل ها دارای تأییدکننده هایی مانند استخراج کنندگان و مشتریان سبک هستند که هنگام تأیید تراکنش ها به عنوان شخص ثالث عمل می کنند.

مینا با داشتن چندین شرکت کننده ، رویکرد متفاوتی را اتخاذ می کند ، که هر یک عملکرد خاصی را در شبکه غیرمتمرکز انجام می دهند.

Verifiers

Verifiers با zk SNARKS که با تأیید اطلاعات اجماع سروکار دارند تعامل دارند. هر کاربر پروتکل مینا به عنوان یک تأیید کننده در نظر گرفته می شود ، به شرطی که دستگاه های آنها بتوانند زنجیره ۲۲ کیلوبایت را اداره کنند و چند میلی ثانیه زمان پردازش را تحمل کنند.

Block Producers

Block Producers به شکل سهامداران یا ماینران درآمده و پاداش بلاک و پرداخت هزینه تراکنش دریافت می کنند. جالب اینجاست که این پروتکل مشوق هایی را که مانع تولیدکنندگان می شود ، کاهش نمی دهد. این دسته از شرکت کنندگان به کاربران مینا اجازه می دهند تا سکه های خود را به آنها واگذار کنند.

چگونه می توانم سرور مجازی ترید بایننس توشن را برای خرید و فروش ارز های دیجیتال تهیه کنم؟

برای تهیه بهترین vps برای بایننس روی کادر آبی رنگ زیر کلیک کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + نه =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع