سرور اختصاصی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

سرور اختصاصی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

سرور اختصاصی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

سرور اختصاصی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟ سرور اختصاصی چه تفاوت هایی با سرور مجازی و هاست دارد و سوالات زیادی از این قبیل، برای افرادی که تازه پا به عرصه میزبانی اینترنتی و ارائه خدمات آنلاین گذاشته اند ایجاد می شود. اگر شما مدیر یک سایت، فروشگاه و یا حتی شبکه اجتماعی هستید و یا اینکه قصد ارائه هر گونه خدماتی را به صورت آنلاین و کسب درآمد از این طریق داشته باشید نیاز به میزبانی فایل ها و اطلاعات خود به صورت آنلاین دارید که بهترین و امن ترین گزینه برای شما استفاده از سرور اختصاصی خواهد بود. البته در صورتی که از هاست و یا میزبانی اشتراکی استفاده نمایید و یا اینکه از کاربران سرور مجازی داخل و یا خارج از کشور هستید هم عملا یک کاربر از بخشی از یک سرور اختصاصی هستید که مجازی سازی شده و کاربران متعددی از آن در حال استفاده هستند.

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی یا Dedicated Server در اصل یک رایانه قدرتمند در ابعاد مختلف است که موارد استفاده آن انجام عملیات و پردازش های سنگین، میزبانی فایل، سایت و …. است. این سرور ها می توانند در شبکه های محلی، شرکتی، سازمانی و یا اینترنتی فعالیت کنند که اکثر این سرور ها در مراکز داده داخلی و یا خارجی با دسترسی به اینترنت پر سرعت میزبانی می شوند. برای مثال شرکت توشن سرور های اختصاصی خود را در داخل و خارج از کشور و در بیش از ۲۰ دیتاسنتر مختلف ارائه می کند. سرور های اختصاصی قابلیت مجازی سازی و ارائه خدمات به چندین کاربر و یا شرکت را به صورت همزمان دارند. به سرور های مجازی شده VPS یا سرور مجازی گفته می شود.

سرور اختصاصی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

در دینای اینترنت از سخت افزار های قدرتمند سرور اکثرا برای میزبانی سایت ها، فروشگاه ها و برنامه هایی که به صورت آنلاین فعالیت می کنند استفاده می شود. برای مثال از شرکت های معروف خدمات اینترنتی ایرانی نظیر دیجی کالا، اسنپ، تپ سی و … تمامی از چندین سرور اختصاصی برای فعالیت هایی خود استفاده می کنند و این شرکت های بزرگ از چندین سرور اختصاصی نیز به صورت سازمانی و داخلی برای انجام امور خود بهره می برند.

تفاوت سرور اختصاصی با هاست و سرور مجازی

سرور اختصاصی چیست ؟ذهمانطور که قبل تر اشاره کردیم هاست و سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی هستند که به صورت مجازی سازی با استفاده از نرم افزار های مختلف ایجاد شده اند. برای مثال می توان گفت که یک سرور اختصاصی قدرتمند می تواند میزبان ده ها سرور مجازی با سیستم عامل ها و منابع مختلف و یا صد ها سایت و فروشگاه اینترنتی مختلف باشد. لذا یک سرور اختصاصی را می توان مادر سرویس های دیگر دانست. از لحاظ هزینه هم می توان گفت هزینه اجاره و یا خرید سرور اختصاصی چندین برابر از سرور های مجازی و هاست بیشتر است چرا که در عمل شما در حال خرید یک سخت افزار فیزیکی هستید.

مورد دیگری که در سرور های اختصاصی وجود ندارد اشتراک و یا دسترسی افراد دیگر به سرور است، در این سرور ها تنها مدیر سرور امکان دسترسی به سرور را دارد در حالیکه برای مثال در هاست اشتراکی مدیر سرور به تمامی فایل های کلیه کاربران دسترسی مستقیم دارد. در کنار این موارد در سرور اختصاصی به دلیل عدم اشتراک و محدودیت منابعی هم‌چون پردازنده، حافظه اصلی و فضای ذخیره‌سازی اطلاعات، قدرت سخت افزاری به مراتب بالاتر خواهد بود.

منابع کاملا اختصاصی، بهترین گزینه

سرور اختصاصی از آنجا که هیچ گونه مجازی سازی بر روی آن انجام نشده است عملا مدیر سرور به صورت مستقیم به کلیه توان پردازشی سخت افزار ها نظیر RAM و CPU دسترسی دارد، لذا بهترین بازدهی را برای سایت ها و فروشگاه های پر کاربر و پر مصرف دارند. هزینه سرور اختصاصی اگر چه بالاست ولی در طولانی مدت می تواند نسبت به اجاره سرور مجازی و یا هاستینگ به مراتب اقتصادی تر باشد.

سرور اختصاصی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

بر روی سرور اختصاصی امکان پیاده سازی انواع مختلفی از تکنولوژی ها وجود دارد که متداول ترین آن ها RAID است، این تکنولوژی به کاربران این سرور ها این امکان را می دهد که اطلاعات مهم آن ها بر روی چندین هارد مختلف به صورت همزمان و با الگوریتم های مختلف نوشته شود تا در صورت بروز مشکل برای یکی از هارد ها، اطلاعات در بقیه هارد های موجود در دسترس باشند و با کمک این تکتولوژی و تکنولوژی های ابری در این سرور ها می توان تا حدود ۹۹.۹ درصد به امنیت در اطلاعات و نگاه داری آن ها دست یافت.

هزینه خرید سرور اختصاصی چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم سرور اختصاصی انواع مختلفی دارد و بسته به اینکه سرور اختصاصی استوک خریده شود و یا نو طبیعتا قیمت متفاوت خواهد بود. در حال حاضر تنها شرکت ها و ارگان های بزرگ و با در آمد بالا سرور های جدید و نو تهیه می کنند و تعداد زیادی از کاربران و حتی اکثر شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی سایت و اینترتت از سرور های استوک استفاده می کنند چرا که این سرور ها افت قیمت پایینی دارند و معمولا سخت افزار سرور ها چندین سال پاسخگوی کسب و کارهای مختلف است. در حال حاضر ارزان ترین سرور ها استوک از حدود ۳۰ میلیون تومان قیمت شروع میشود که این مبلغ بسته به نوع سخت افزار، سال تولید و شرایط آن افزایش می یابد.

مزایای سرور اختصاصی

  • قدرتمند بودن و راندمان بالا در گرفتن هر نوع خروجی و کاربردی
  • قابل تبدیل به میزبان هاست و سرور مجازی
  • امکان ارتقا سخت افزاری در هر زمان و پاسخگو برای سایت های سنگین
  • عملکرد مطلوب و بی‌دغدغه
  • امکان ایجاد چند ماشین مجازی بر روی سرور اختصاصی
  • امکان نصب سیست عامل های مختلف
  • آی پی اختصاصی
  • دسترسی به اینترنت پر سرعت
  • قابلیت انتقال بین دیتاسنتر های مختلف بدون پرداخت هزینه اضافه
  • امکان فروش پس از استفاده با حداقل ضرر
  • کاملا اختصاصی و امنیت بالا جهت میزبانی فایل های شخصی

بهترین گزینه خرید اقساطی سرور اختصاصی

سرور اختصاصی مزایای متعددی دارد ولی اکثر شرکت های کوچک تا متوسط به دلیل قیمت بالای این سرور ها به دنبال خدمات میزبانی سرور و هاست می روند. شرکت توشن امکانی را میسر کرده است که کاربران بتوانند به صورت اقساطی با مالکلیت کامل سرور اقدام به خرید و استفاده از سرور های اختصاصی کنند. هزینه اقساط این سرور ها هم بسیار پایین و به صرفه است و در کمتر از ۲ سال می توانید صاحب سرور اختصاصی خود شوید. در مقاله چگونه سرور اختصاصی را اقساطی بخریم؟ به صورت کامل به مزایای این روش پرداخته ایم. در صورت تمایل به اجاره سرور اختصاصی به شرط تملیک به صفحه مربوطه مراجعه و همین امروز سرور اختصاصی خود را مطمئن و بدون درد سر تهیه نمایید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + دوازده =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع