سرور گیم چیست و چگونه آن را راه اندازی کنیم؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

سرور گیم چیست و چگونه آن را راه اندازی کنیم؟

سرور گیم چیست و چگونه آن را راه اندازی کنیم؟

این روز ها بازی های رایانه ای بازار داغی دارند، با همه گیر شدن گوشی های هوشمند هر روز بازی های متعددی برای نسخه های مختلف ویندوز، اندروید، IOS و دیگر سیستم عامل ها وارد بازار می شوند که اکثر این بازی ها در سال های اخیر تمرکز بر بخش آنلاین و چند نفره دارند. در کنار بازی هایی که خود توسط شرکت سازنده میزبانی می شوند بسیاری بازی هستند که می توانند توسط اشخاص ثالث راه اندازی شوند و از آن ها کسب در آمد کرد. در این مطلب به اینکه سرور گیم یا Game Server چیست و چگونه آن را راه اندازی کنیم؟ خواهیم پرداخت.

برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

برای راه انداری یک سرور بازی حرفه ای لازم است ابتدا یک سرور مجازی مناسب برای اجرای بازی ای که قصد راه اندازی آن را دارید، شرکت های مختلفی این امکانات را ارائه می دهند ولی لازم است شما به دنبال شرکتی باشید که بهترین پشتیبانی و آپ تایم را به شما بدهد.

آپ تایم سرور چیست و در سرور بازی چه نقشی دارد؟

آپ تایم که از کلمه انگلیس Uptime گرفته شده است به اصطلاح واحدی بر حسب درصد است که میزان در دسترس بودن بدون مشکل سرور را برای کاربران و خدمات گیرندگان مشخص می کند. مشخصا هر چه آپ تایم بیشتر باشد میزان کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان بیشتر خواهد بود. این به این معنی است که کاربران راضی سایت و سرور شما را به دیگر کاربران و بازیکنان معرفی می کنند و این امر در افزایش کسب درآمد از گیم سرور نقش اساسی دارد. 

نقش آپ تایم در سرور های بازی از پر رنگ ترین نقش ها است چرا که در صورتی که آپ تایم و پایداری سرور و سیستم عامل خوب نباشد بازیکنان از سرور بیرون می افتند و یا اینکه آنقدر Lag و کندی پیدا می کنند که مشکلات زیادی را برایشان پیش خواهد آورد و به از دست رفتن فرصت های طلایی شان خواهد انجامید.

هیچی بدتر از آن نیست که با یک اسنایپر قصد هدشات کردن داشته باشید و در همان لحظه Lag و قطعی پیدا کنید!

یک Game Server خوب باید چه امکاناتی داشته باشد؟

سرور های مجازی با کیفیت های مختلف و قیمت های مختلف ارائه می شوند که در اینجا مواردی که برای راه اندازی بازی های آنلاین بر روی سرور نیاز دارید اشاره خواهیم کرد:

سرور گیم چیست و چگونه آن را راه اندازی کنیم؟

۱- هارد پر سرعت: بازی های آنلاین کاربران زیادی دارند که در صورتی که هارد سرور شما کشش سرعت ارائه خدمات به آن ها را نداشته باشد این مشتریان را از دست خواهید داد. در حال حاضر بهترین هارد های بازار دیسک های سخت با تکنولوژی SSD و NVMe هستند. هارد های SSD به دلیل قیمت مناسب تر کاربر بیشتری دارند ولی اگر میخواهید حرفه ای کار کنید به استفاده از هارد های NVMe فکر کنید که توانایی ارائه خدمات به هزاران کاربر به صورت همزمان را دارند.

۲- سخت افزار قدرتمند: همانطور که در گوشی های هوشمند و کامپیوترهای بازی به سخت افزار قدرتمند برای اجرای بازی های جدید و با کیفیت بالا نیاز دارید در سرورهای بازی نیز لازم است از سخت افزار به روز و قدرتمند استفاده شود تا سرور زیر بار هزارن کاربر با مشکل مواجه نشود. در حال حاضر در بازی های قابل نصب و اجرا بر روی سرور مهم ترین نقش را می توان به دو واحد پردازشگر مرکزی یا CPU و RAM داد. بسته به نوع بازی ای قصد اجرای آن را دارید ممکن است تفاوتی در مصرف این منابع باشد برای مثال در بازی های استراتژی و بازی هایی که نیاز به محاسبه و پردازش بیشتری دارند تعداد هسته های CPU در پردازش سریع تر مهم خواهند بود و در برخی بازی ها مقدار RAM اشغال شده به ازای هر کاربر متفاوت خواهد بود. معمولا این موارد و حداقل سخت افزار مورد نیاز در سایت پشتیبانی و ارائه دهنده بازی مورد نظر به صورت دقیق اعلام می شود لذا لازم است قبل از تهیه سرور حتما این موارد چک کنید و از منابع و سخت افزاری که سرور مجازی بازی شما نیاز دارد، اطمینان یابید.

۳- پورت شبکه پر سرعت: سرعت اینترنت Game Server هم در کنار سخت افزار از مهم ترین ارکان در سرور های بازی است. در حال حاضر در ایران پر سرعت ترین پورت شبکه از نوع ۱۰G است که در شرکت توشن تمامی سرور های بازی بر روی این پورت شبکه ارائه می شوند. با پورت شبکه ۱۰ جی شما می توانید به میلیون ها کاربر و بازیکن بدون کندی خدمات دهید. البته ارائه خدمات در این حجم به سرور های قدرتمند از لحاظ سخت افزاری نیز نیاز خواهد داشت.

انتخاب بین سرورهای اختصاصی و یا مجازی؟

انتخاب اینکه چه سرور بازی ای برای شما مناسب است  طور کامل به خود شما باز میگردد. اگر شما دانش لازم در نحوه کار با سرورهای اختصاصی را دارا هستید و از منابع مالی کافی نیز بهرمند هستید برای استفاده از سرور اختصاصی هیچ مشکلی جلوی پای شما نخواهد بود. اما اگر دانش کامل در این زمینه را نداشته و بودجه در نظر گرفته شده برای این کار محدود است؛ قطعا پیشنهاد ما به شما استفاده از سرورهای اختصاصی مجازی است.  اما باید به این نکته توجه کنید که هر دو این سرور ها مزیت‌‌های خاص و مختص به خود را دارا هستند. امیدواریم جواب سوال سرور گیم چیست را گرفته باشید.

تفاوت ویندوز سرور با لینوکس سرور 

سیستم عامل ویندوز در مقایسه با سیستم عامل لینوکس به راحتی و با سرعت بیشتری نصب می‌ شود اما دست و پای شما در اعمال بعضی از تغییرات  نسبت به لینوکس بسته تر است. حال آنکه بسیاری از شرکت‌ های بازی سازی پشتیبانی بهتری بر روی سیستم عامل ویندوز دارند.

سیستم عامل ویندوز مایکروسافت یک نرم افزار بسته و اختصاصی است. این بدان معناست که کد های برنامه‌‌ هایی که بر روی سیستم عامل ویندوز نصب می‌شود و همینطور خود ویندوز به راحتی قابل دسترس نیستند و نمی‌توان آنها را تغییر داد. همچنین کپی کردن نرم افزارها در سیستم عامل ویندوز امکان پذیر نیست. برای استفاده از ویندور نیاز است که در ابتدا لایسنس یا گواهی اعتبار ویندوز را خریداری کنید. اگر قصد خرید یک سرور بر مبنای ویندوز را دارید حتما یک گواهی اعتبار همراه آن دریافت می کنید. برای سرور بر مبنای سیستم عامل ویندوز، ویندوز سرور ۲۰۱۲ آر۲ و ویندوز سرور ۲۰۱۶ بسیار مناسب هستند. ویندوز سرور ۲۰۱۲ آر ۲ بر روی ویندوز ۸.۱ و ویندوز سرور ۲۰۱۶ بر روی ویندوز ۱۰ بهترین و بیشترین کارایی را دارند.

سرور گیم چیست و چگونه آن را راه اندازی کنیم؟

روی دیگر سکه سیستم عامل لینوکس قرار دارد که کد های آن به راحتی قابل دسترس بوده و می‌ توان آن را به راحتی شخصی سازی کرد. توسعه دهندگان لینوکس شامل عده‌ ی زیادی از متخصصان این حوزه می‌ شوند که بر روی ورژن‌ های جدیدتر آن کار میکنند و آن را آپدیت و بروز نگه می‌دارند. بسیاری از شرکت های میزبان‌‌های گیم سرور ها سرور لینوکس را به قیمت‌هایی بسیار کمتر در اختیار کاربران قرار می‌ دهند و هیچ هزینه‌ای را از آنها دریافت نمی‌کنند.

آموزش راه اندازی اولیه سرور گیم

در حال حاضر بیشتر بازی های آنلاین در ایران  بر روی سیستم عامل ویندوز قابل نصب و راه اندازی هستند لذا لازم است یک سرور مجازی و یا اختصاصی متناسب با بودجه خود با سیستم عامل ویندوز سرور سفارش دهید. پس از آماده سازی سرور که این مورد در شرکت توشن طی یک الی چند ساعت انجام می شود، شما میتوانید فایل های نصب نسخه سرور بازی را به سرور منتقل نمایید و یا اینکه از سایت های ارائه دهنده بر روی سرور دانلود کنید. پس از آن طبق فایل راهنمای نصب بازی موارد نصب و راه اندازی را انجام می دهید و در نهایت تنظیمات دیوار آتش را بر روی سرور انجام می دهید و به پورت هایی که مورد نیاز است دسترسی می دهید. توجه نمایید که نباید مخصوصا در سرور بازی به صورت کامل دیوار آتش را غیر فعال کنید چرا که احتمال بروز حملات مختلف بر روی سرور های بازی بسیار زیاد است.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − 1 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع