نکات طلایی در طراحی سایت شرکتی و خدماتی که باید بدانید!

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

نکات طلایی در طراحی سایت شرکتی و خدماتی که باید بدانید!

نکات طلایی در طراحی سایت شرکتی و خدماتی که باید بدانید!

طراحی سایت شرکتی یکی از رایج ترین سفارشات طراحی سایت در تمامی کشور ها و همچنین ایران است که مخاطبان متعددی از اصناف مختلف را به خود اختصاص می دهد. شرکت ها و سازمان در هر مقیاسی که باشند خدماتی را ارائه می دهند که لازم است در سایت و یا فروشگاه اینترنتی آن ها به بهترین نحو طراحی و نمایش داده شود. به این نوع سفارشات طراحی سایت در برخی از شرکت ها طراحی سایت سازمانی نیز گفته می شود که لازم است یک سری نکات طلایی در طراحی سایت شرکتی رعایت شود تا بهترین بازدهی را برای شرکت و یا سازمانی که سفارش را داده است، داشته باشد.

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

چرا به طراحی سایت شرکتی و خدماتی نیاز داریم؟

قبل از هر چیز بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که چرا به طراحی سایت شرکتی نیاز داریم؟ همانطور که می دانید سایت های اینترنتی شعبه آنلاین و ۲۴ ساعته کسب و کار ها هستند که کاربران تمامی کشور های دنیا در هر ساعت از شبانه روز می توانند به این سایت ها مراجعه و با خدمات شرکت شما آشنا شده و حتی آن ها را به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری سفارش دهند. 

مهم نیست که برای معرفی شرکت خود از چه امکاناتی استفاده می‌کنید! شاید شما هم کاتالوگ و بروشور برای آشنایی مشتریان با خدمات خود چاپ می‌کنید. یا اینکه تبلیغات در در تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهید.  حتی ممکن است از تبلیغات محیطی مانند بیلبورد و پوستر کمک بگیرید. موردی که در تمامی این نوع تبلیغات وجود دارد هزینه زیاد آنها، مدت زمان کوتاه و تعداد کم افرادی که ممکن است از آن ها استفاده کنند خواهد بود.

نکات طلایی در طراحی سایت شرکتی و خدماتی که باید بدانید!

اگر حتی از تمام این موارد استفاده کنید باز هم تاثیرات آن ها در کنار هزینه های بالا موقتی خواهد بود و تاثیری دائمی نخواهند داشت چرا که ما در دنیای امروز به میزان زیادی به اینترنت وابسته هستیم. بنابراین لازم است کسب و کار ما در فضای مجازی نیز به طور مستمر و موثر حضور داشته باشد. در کنار این موارد طراحی سایت خدماتی یا شرکتی یا طراحی فروشگاه اینترنتی مزایای متعدد دیگری هم دارد که در مقاله دیگری به آن ها خواهیم پرداخت. حال که با مزایای داشتن سایت آشنا شدید به نکات مهمی که در طراحی این سایت ها وجود دارد اشاره خواهیم کرد.

 

۱- هدف سایت را در طراحی مد نظر قرار دهید!

شاید هزار ها قالب آماده و یا اختصاصی برای طراحی سایت شرکتی وجود دارد که شما می توانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. در اکثر قالب های آماده شما با پرداخت هزینه یک قالب می توانید از چندین دموی از پیش ساخته شده در این قالب ها استفاده کنید. ولی استفاده از هر نوع قالب برای هر نوع سایت مناسب نیست چرا که ممکن است به جای جذب مشتری آن را فراری دهد. لازم است قبل از انتخاب قالب و شروع طراحی سایت به صورت ککامل اهداف سایت و زمینه فعالیتی آن را برای برنامه نویس یا شرکتی که طراحی سایت را بر عهده می گیرد مشخص نمایید. 

 

۲- بی دلیل هزینه اضافه نکنید!

درست است که معمولا با هزینه کردن بیشتر کیفیت کار و طراحی سایت بالا می رود ولی از همان ابتدا تنها بخشی از بودجه کلی را برای طراحی سایت در نظر بگیرید. البته این مورد را هم باید در نظر بگیرید که هزینه طراحی سایت شرکتی هم حتما بسته به نیاز های شما متفاوت خواهد بود ولی مقداری هزینه کردن بیشتر در ابتدای کار می تواند از بسیاری از هزینه ها در آینده و انجام دوباره کاری ها جلوگیری کند. هر چند طراحی سایت اختصاصی یکی از بهترین گزینه ها برای سایت هاست ولی در صورتی که در ابتدای راه هستید و هنوز به درآمد با ثباتی نرسیده اید استفاده از قالب های آماده نیز می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

 

۳- یا افراد کاربلد مشورت کنید!

مشورت گرفتن در طراحی سایت شرکتی مانند هر کار دیگر می تواند انتخاب های مهمی به شما بدهد. البته مشورت با افرادی که تنها به فکر جیب خود هستند شما را به پرداخت هزینه های زیادی ملزم خواهد کرد که می توانید این افراد را با افزایش تعداد افرادی که از آن ها در این زمینه مشورت میگیرید شناسایی و حدف کنید. در اکثر شرکت ها از فلوچارت(Flowchart) گرفته تا وایرفرمینگ (Wireframing) ،طراحی فلت و نمونه نمایشی قابل کلیک برای طراحی ها انجام می شود. به این موضوع هم توجه کنید که برداشت از نظرات افراد و شرکت مختلف بر عهده شماست و این شمایید که باید اطلاعات بدست آمده را تجزیه و تحلیل کنید.

حتی می توانید باید با افراد غیر متخصص هم در زمینه این که سایت شما چطور باشد مشورت کنید. کسانی که هیچ چیز درباره تئوری تجربه کاربری یا طراحی رابط کاربری یا اصول طراحی سایت نمی‌‎دانند، واقعا می‎‌توانند بگویند طراحی‎‌های شما باید چگونه باشد تا بتوانند با آن تعامل برقرار کنند. بهترین قضاوت‌ها برای تجربه کاربری وب‌سایت شما، نظرات مشتریان شما هستند. از پرسیدن نظرات این افراد هم غافل نشوید.

 

۴- سایت خود را سبک طراحی کنید و شلوغ کاری نکنید!

در حال حاضر اکثر قالب های آماده وردپرس و سایت های آماده آنقدر آیتم و گزینه و بخش دارند که ممکن است انتخاب از بین آن ها کاری بسیار سخت باشد. طراحان این قالب برای این که این قالب ها چد منظوره شوند و امکان پیاده سازی تعداد زیادی سایت در اصناف مختلف با آن ها وجود داشته باشد، آن ها را به این صورت طراحی می کنند.

نکات طلایی در طراحی سایت شرکتی و خدماتی که باید بدانید!

موردی که وجود دارد الزامی به استفاده از تمامی عناصر صفحه برای شما وجود ندارد. توجه کنید که در دنیای امروز سرعت نمایش سایت و محتویات آن از مهم ترین نکات برای کاربرانی است که با اینترنت های گوشی های همراه و کم سرعت به سایت ها مراجعه می کنند است. سایت های خبری در عین حال که کم ترین گرافیک و تصویر را استفاده می کنند بیشترین بازدید را در بین سایت ها دارند. پس تا حد امکان محتوای سایت را سبک و شیک در نظر بگیرید.

 

۵- قبل از شروع طراحی سایت مطالب خود را آماده کنید!

بسیاری از افراد قبل از اینکه محتوا و ساختار سایت خود را انتخاب کنند به دنبال سفارش طراحی سایت می روند. این کار اشتباه است چرا که انجام پروژه شما را زمان بر کرده و ممکن است هزینه های جانبی را به هزینه هایی که باید بکنید اضافه کند. در ابتدای  پروسه برای سفارش طراحی عجله نکنید. شرکت های طراحی سایت جایی نمی روند. با کمی حوصاله و صرف چند روز وقت با فراهم کردن محتوا و جمع‌آوری تصاویر و ویدئو برای سایت کار خود را شروع کنید. سپس یک طرح کلی برای برنامه بازاریابی بین‌المللی خود تهیه کنید و وب‌سایت خود را بر اساس آن طرح سفارش دهید. با این روش تیم طراحی هم در اسرع وقت می تواند پروژه شما را شروع کرده و سایت را طراحی کند.

 

۶- به مشاوره طراح سایت اعتماد کنید!

هر چند سایت شما متعلق به شماست و می توانید صفر تا صد طراحی سایت را شخصا بر عهده بگیرید و به طراحان سایت بگویید که به چه صورت طراحی را انجام دهند ولی بهتر است هر چند وقت یک بار به مشاوره بخش فروش و یا طراحی هم گوش دهید. ممکن است در برخی موارد نظرات مخالفی مطرح شود ولی از نظر تجربه طراح سایت می تواند در این زمینه تجربه بهتری داشته باشد. مدیران باید در تعیین ساختار، پیام‎‌ها، اهداف و دیگر الزامات سایت درگیر باشند. اما وقتی به مرحله طراحی می‎‌رسد، باید آن‎را به دست کارشناسان خلاق و کاربلد طراحی رابط‌ کاربری بسپارند.

هر چند سعی در کمک به طراحان، اظهار نظرهای بیش از حد و دخالت در پروسه طراحی وب‌سایت، می‎‌تواند وسوسه‌برانگیز باشد. اما اکثر اوقات، این کار باعث به وجود آمدن یک وب‌سایت‎ غیر حرفه‎‌ای می‎‌شود. اگر طراحی را دوست ندارید، طراحان جدیدی را استخدام کنید. فقط در فرآیند طراحی، خود را دخالت ندهید. همیشه توجه کنید که سایتی که طراحی می کنید باید برای عملکرد و کارکرد مشتریان شما بهینه و مناسب باشد و صرفا خود شما نمی خواهید با سایت کار کنید.

 

۷- از دامنه و هاست مناسب استفاده کنید!

نام دامنه تاثیر مستقیم بر برند سازی و محبوبیت سایت شما در آینده دارد. نام دامنه باید در عین حال کوتاه بودن نشانگر زمینه فعالیت سایت باشد. برخی شرکت ها هفته ها برای انتخاب نام دامنه خود فکر می کنند. بعد از انتخاب نام دامنه نوبت به خرید هاست میرسد. هاست های متعددی برای سایت های برنامه نویسی با زبان های مختلف است که محبوب ترین هاست شرکتی برای سایت های شرکتی را می توان به هاست لینوکس مناسب برای وردپرس نسبت داد. انتخاب در نوع هاست هم از نکات مهم است چرا که این میزبانی است که سرعت نمایش سایت شما را به مشتریان مشخص می کند.

 

۸- از نظرات مشتریان در بهبود خدمات سایت بهره ببرید

این مورد برای بعد از آماده سازی سایت است. بعد از اینکه همه کار انجام شد نباید فکر کنید که دیگر کارهای سایت شما انجام شده است و نیازی به آپدیت و به روز رسانی سایت و اطلاعات آن نیست. مانند هر کسب و کار دیگری در جهان اینترنت نیز سایتی موفق است که پویا و فعال باشد.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − پنج =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع