چطور امنیت سرور اختصاصی خود را بالا ببریم؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

چطور امنیت سرور اختصاصی خود را بالا ببریم؟

چطور امنیت سرور اختصاصی خود را بالا ببریم؟

بحث امنیت در دنیای دیجیتال شوخی بردار نیست. در این مقاله نحوه ایمن سازی سرور اختصاصی را یاد خواهید گرفت. ایمن سازی سرور اختصاصی شما برای میزبانی صحیح برنامه های وب و وب سایت ها و جلوگیری از از بین رفتن داده ها، نفوذ هکرها و قطع سرویس امری ضروری است.

برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

اهمیت ایمن سازی سرور اختصاصی شما

صرف نظر از اینکه با سرور اختصاصی مدیریت شده یا حتی مدیریت نشده کار می کنید،  رعایت نکات امنیتی امری حیاتی است. بسیاری از وب‌سایت‌ها ممکن است بر روی یک سرور اختصاصی میزبانی شوند، اما تنها یک شخص یا کسب‌وکار کنترل همه آنها را دارد. همانطور که می دانید وقتی از سرور اختصاصی استفاده می کنید، کنترل کامل سرور دست خودتان است. پس پیکربندی و رعایت نکات امنیتی هم کاملا به عهده خودتان است. بنابراین باید بلد باشید که رعایت چه مواردی باعث می شود تا امنیت سرور شما بالا برود. دقت داشته باشید که امنیت سرور اختصاصی در توشن بسیار بالا بوده و شما می توانید با خیال راحت از ما سرور اختصاصی بخرید.

در این آموزش سعی کرده ایم تا پرکاربردترین و مفیدترین روش ها برای ایمن سازی سرور اختصاصی را به شما ارائه دهیم. نگهداری از سرورهای اختصاصی پیچیده نیست. فقط باید بدانید که چه تنظیماتی را باید انجام دهید. برای بررسی پرکاربردترین نکات برای امنیت سرور اختصاصی با ما همراه باشید.

روش امنیتی ۱. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را مرتب بررسی کنید

حتی به تعویق انداختن به‌روزرسانی به جدیدترین وصله امنیتی ممکن است مضر باشد. بنابراین باید مرتباً به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را بررسی کنید. هنگامی که یک به روز رسانی نرم افزار جدید در دسترس است، آن را بر روی سرور اختصاصی خود نصب کنید. از یک اسکن امنیتی سرور اختصاصی قابل اعتماد استفاده کنید تا به روز و ایمن بمانید.

روش امنیتی ۲. پشتیبان گیری منظم داده ها را تنظیم کنید

همیشه از فایل های مهم خود بکاپ تهیه کنید. زیرا احتمال از بین رفتن فایل ها وجود دارد. دقت داشته باشید که حتی اگر همه اقدامات احتیاطی و امنیتی را هم روی سرورتان انجام داده باشید، باز هم به دلایل مختلفی از جمله حمله هکرها، خرابی سخت افزار یا یک فاجعه طبیعی  احتمال از بین رفتن اطلاعات وجود دارد. شما همیشه باید چندین نسخه پشتیبان داشته باشید، به عنوان مثال، می توانید دو نسخه پشتیبان از اطلاعات و داده هایتان تهیه کنید. یکی روی هارد دیسک در دفتر و دیگری روی یک سرور اختصاصی امن. اما هرگز همه نسخه های پشتیبان را یک جا ذخیره نکنید.

روش امنیتی ۳. از پایگاه های داده خود محافظت کنید

مجرمان سایبری پایگاه های داده ضعیف را هدف قرار می دهند. بنابراین، شما باید به محافظت از پایگاه داده خود اهمیت دهید. اطمینان حاصل کنید که پایگاه داده شما می تواند در برابر تزریق SQL مقاومت کند تا از نفوذ جلوگیری شود. عبارات مخرب SQL در طول یک حمله تزریق SQL درج می شوند، که ممکن است داده های موجود در پایگاه داده شما را تغییر دهد. برای ایمن سازی سرور اختصاصی، باید سعی کنید دسترسی همه افراد به پایگاه داده های خود را تا حد امکان برای حداکثر امنیت محدود نگه دارید. هر گونه سرویس و فایل غیر ضروری را نیز حذف کنید.

چطور امنیت سرور اختصاصی خود را بالا ببریم؟

روش امنیتی ۴. به طور منظم اسکن کنید و از حفاظت DDOS استفاده کنید

یک حمله DoS  سیستم را با ترافیک بیش از حد بارگذاری می کند که منجر به خرابی سرور و در دسترس نبودن آن می شود. یکی از انواع حملات DoS که شامل رایانه های مجرم متعددی است که برای تخلیه منابع سخت افزاری شما، غرق کردن سرور شما با ترافیک و آسیب رساندن به تجربه مشتریان قدیمی، حمله DDoS است.

جلوگیری از حملات DDoS بسیار مهم است زیرا این حملات وب سایت یا برنامه های وب شما را برای کاربران غیر قابل دسترس می کنند. انتخاب یک سرور اختصاصی محافظت شده با DDoS تنها گزینه دفاع در برابر این حملات است. این سرورها شامل محافظت داخلی DDoS هستند که تمام ترافیک ورودی را زیر نظر دارند. هنگامی که ترافیک مخرب پیدا می شود، درخواست های اتصال از سرور شما هدایت می شوند. همچنین، به ترافیک معتبر اجازه داده می‌شود تا ادامه یابد و اطمینان حاصل شود که کاربران شما با هیچ وقفه‌ای مواجه نخواهند شد.

می توانید برای انجام تست منظم، موارد زیر را در نظر بگیرید:

شرکت میزبانی را انتخاب کنید که اسکن منظم آسیب پذیری را ارائه می دهد.
وب سایت خود را برای رفتارهای عجیب بررسی کنید.
قبل از قرار دادن هر نرم افزاری در وب سایت خود، آن را روی یک کامپیوتر خانگی امن و خصوصی تست کنید.

روش امنیتی ۵. یک رمز عبور امن انتخاب کنید

وقتی یک سرور اختصاصی جدید می خرید، حتما اولین اقدامی که می کنید این باشد که رمزهای عبور را عوض کنید. دلیل آن هم این است که هاست شما می تواند از یک رمز عبور پیش فرض استفاده کند که احتمال آسیب پذیری ها را افزایش می دهد. اگر از رمز عبور ضعیف استفاده کنید، سرور اختصاصی شما بیشتر مستعد حملات brute force است. برای ساختن یک رمز عبور قوی باید از کاراکترهای بزرگ و کوچک، اعداد تصادفی و نمادها استفاده کنید. از به کارگیری کلماتی که حدس زدن آنها ساده است به عنوان رمز عبور خودداری کنید. همین امر برای هر حساب کاربری دیگری که ایجاد می کنید هم صادق است.

برای ایمن سازی سرور اختصاصی، هر شخصی باید رمز عبور قوی خود را داشته باشد. رمزهای عبور نیز باید به طور منظم تغییر کنند. علاوه بر این مرحله امنیتی، حساب های خود را با احراز هویت دو مرحله ای تقویت کنید. سرور اختصاصی شما از این طریق از دسترسی غیرمجاز محافظت می شود.

روش امنیتی ۶. نرم افزارهای قدیمی و استفاده نشده را حذف کنید

یک وب سرور به طور خودکار بسیاری از سرویس های استاندارد را نیز راه اندازی می کند. اگر از سرویسی استفاده نمی کنید، به خصوص سرویسی مانند FTP که کاربر را وارد سرور می کند، آن را غیرفعال کنید.

روش امنیتی ۷. یک سرور اختصاصی مدیریت شده خریداری کنید

به شما توصیه می شود یک سرور اختصاصی مدیریت شده خریداری کنید، نه یک سرور مدیریت نشده. سرورهای اختصاصی مدیریت شده توسط تیمی از متخصصان فناوری اطلاعات مدیریت می شوند که همه پایگاه داده ها و نرم افزارهای شما را به روز نگه می دارند، به طور منظم از داده های شما نسخه پشتیبان تهیه می کنند و دائماً فعالیت های مشکوک را بررسی می کنند. شرکت توشن از هر جنبه ای از امنیت سرور شما مراقبت خواهد کرد. بنابراین، توصیه می شود از یک سرور اختصاصی مدیریت شده شرکت توشن استفاده کنید.

دقت کنید که در صورتی که زمان یا مهارت های لازم برای مدیریت سرور را ندارید، قربانی کردن امنیت سرور اختصاصی شما می تواند هزاران دلار هزینه داشته باشد.

روش امنیتی ۸. برای هر کاربر حساب شخصی جداگانه بسازید

برای ایمن سازی سرور اختصاصی، فقط باید اجازه دسترسی root را به مدیر سیستم بدهید. یک کاربر root با امتیازات مدیریتی توسط هر سیستم عامل ایجاد می شود. در انتخاب رمز عبور برای حساب کاربری root دقت لازم را به عمل آورید. حتما توجه کنید که رمز عبور قوی ای را برای این کاربر انتخاب کنید. همچنین، توصیه می شود از دسترسی منظم به سرور به عنوان روت خودداری کنید. هر کاربر سرور باید حساب شخصی خود را تنها با مجوزهای لازم داشته باشد. به این ترتیب، نصب نرم افزاری که ممکن است مخرب باشد برای کسی امکان پذیر نخواهد بود.

فقط مدیر سرور باید به این مجوزها دسترسی داشته باشد. سایر کاربران ممکن است دسترسی محدود داشته باشند، که فقط به آنها اجازه می دهد کارهای خود را انجام دهند. همچنین با دستور “su root” و رمز عبور root، می توانید هر زمان که نیاز به انجام کاری در سرور داشته باشید، به root دسترسی پیدا کنید.

مدیر ممکن است یک حساب شخصی نیز داشته باشد. در صورتی که فراموش کردید از حساب مدیریت خارج شوید، توصیه نمی شود همیشه با دسترسی روت وارد شوید. در نهایت، اگر به چندین کاربر اجازه دسترسی به سرور را می‌دهید، مطمئن شوید که آنها همیشه از طریق شبکه‌های قابل اعتماد به این حساب کاربری وارد می شوند.

روش امنیتی ۹. فقط شبکه های امن را انتخاب کنید

برای اطمینان از داشتن یک سرور اختصاصی ایمن، به شما توصیه می شود هنگام اتصال به سرور اختصاصی خود، فقط از اتصالات امن برای ورود به حساب میزبانی خود استفاده کنید. شبکه‌های عمومی ناامن هستند. اگر از شبکه WiFi باز در یک هتل برای ورود به سیستم استفاده کنید، اطلاعات ورود به سیستم شما ممکن است عمومی شود. بنابراین فقط باید از شبکه های معتبر استفاده کنید.

روش امنیتی ۱۰. پورت SSH را تغییر دهید

بسیاری از سرویس ها از یک پورت SSH معمولی استفاده می کنند. به منظور به خطر انداختن امنیت سرور اختصاصی شما، هکرها آگاه هستند که آن پورت خاص را هدف قرار دهند. هکرها از ابزارهای اسکن برای جستجوی میزبان هایی استفاده می کنند که پورت SSH را تغییر نداده اند زیرا به طور پیش فرض روی ۲۲ تنظیم شده است.

فوراً پورت SSH خود را تغییر دهید تا حملات brute force را خنثی کنید. می توان آن را به هر پورت دیگری تغییر داد، با این حال، توصیه می شود آن را به پورت با مقدار بیشتر از ۱۰۲۴ تغییر دهید. اسکنرهای پورت معمولاً در محدوده های از پیش تعریف شده کار می کنند و به ندرت بالاتر از ۱۰۲۴ را اسکن می کنند. با انجام این کار، می توانید از دیدن پورت SSH اسکنرها و ربات های خودکار جلوگیری کنید.

روش امنیتی ۱۱. از یک فایروال خوب استفاده کنید

اگر سرورهای شما هر گونه آسیب پذیری دارند، مهاجمان ممکن است از آنها برای سوء استفاده از داده های مهم و محرمانه استفاده کنند. بنابراین، برای داشتن یک سرور اختصاصی ایمن، یک سرور اختصاصی با سخت افزار درجه یک و منابع سیستمی فراوان انتخاب کنید. برای جلوگیری از رسیدن اطلاعات مضر به سرور خود، شرکت میزبانی ای را انتخاب کنید که فایروال محیطی خوبی ارائه می دهد. شما می توانید برای این کار و یا خرید سرور اختصاصی ایران از شرکت میزبانی توشن استفاده کنید.

این آموزش ۱۱ روش مهم و کلیدی برای ایمن سازی سرور اختصاصی را توضیح می دهد تا به شما کمک کند گزینه های حیاتی را در نظر بگیرید و از حملات سایبری در امان باشید. خوب است بدانید که در نهایت با محافظت از سرور اختصاصی خود با استفاده از بهترین شیوه ها در امنیت سایبری، در زمان و هزینه زیادی صرفه جویی خواهید کرد. از به اشتراک گذاشتن هر روش مفید دیگری برای ایمن سازی سرور اختصاصی با ما دریغ نکنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
امتیاز دهید
برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + هشت =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع